laxkungen March 16, 2014 Report March 16, 2014 I går var jag och hämtade min nya" mustang nere i Kinna utanför Borås. Flög iväg med första planet till Göteborg där den tidigare ägaren Janne Josefsson CMC 303 hämtade upp mig i sin nyinköpta Porsche. Blev en härlig tur från flyget till Kinna där bilen har stått sedan i Oktober då jag gjorde klart affären. Startade upp för att köra hem mot Umeå som ligger 112 mil bort. Beroende på vädret så var jag lite osäker hur långt jag kunde köra för att slippa snö och halka. Tog vägen via Borås-Jönköping-Linköping-Stockholm-Gävle-Umeå för att vid 22.30 lagom möte snöovädret som drog in över Västerbotten. Sista biten tog drygt timme och det var inte kul att köra en 1500 kg tung bil med breda sommardäck i snö. Men inkörd i det nybyggda garaget blev det att korka upp en kall öl och gå runt och visa upp bilen för övriga familjen. Sedan blev det en god natts sömn efter dryg 112 mil genom Sverige. Se gärna medföljande länk om bilenhttp://www.mustangclubsweden.org/showthread.php/4849-Mustang-Cab-70-projekt-CMC303 Citera
Obscure March 16, 2014 Report March 16, 2014 Grattis till hemkomsten och till en riktigt fin bil... Citera
Lars Oscarsson cmc383 March 16, 2014 Report March 16, 2014 Hej.GRATTISDen känner många till, du kommer att bli helnöjd. Citera
JanneJ March 16, 2014 Report March 16, 2014 Skönt att resan gick bra trots snö.Är lite imponerad av din körning, 112 mil på 13 timmar i en 44 år gammal bil och busväder på slutet, starkt!Bilen är van att vara på Utställningen vid Tjolöholms slott, bara så du vet Litet sting i hjärtat var det allt när du rullande nerför backen...Ha det bra och lycka till med bilen.Janne Citera
Anders Lindström March 16, 2014 Report March 16, 2014 Grattis till en riktigt fin bil!! Janne är otroligt duktig med motor,väghållning, caster camber m m så den mussen är ett riktigt fynd! ;-) Citera
martin_65ht March 16, 2014 Report March 16, 2014 Grattis!Riktigt fin bil OCH vilken premiärtur du fick!! Citera
MustangDriver March 16, 2014 Report March 16, 2014 Stort grattis till nya bilköpet !Ser ut att vara en 100% seriöst renoverad pärla Är det 2 mustanger du ha i stallet nu ? Sålt den blå GT:n ? Citera
laxkungen March 16, 2014 Author Report March 16, 2014 Stort grattis till nya bilköpet !Ser ut att vara en 100% seriöst renoverad pärla Är det 2 mustanger du ha i stallet nu ? Sålt den blå GT:n ?Min 66:a sålde jag till en ny medlem i Norrbotten. Har nu Jannes 70:ia och en 07 GT cab + grabbens 75:a. Citera
mhdin March 16, 2014 Report March 16, 2014 Det var kul att det var du som fick Jannes pärla, den kommer du säkert bli nöjd med. Citera
pools March 16, 2014 Report March 16, 2014 Hasse! Vilken bil du köpt! Den är ju välkänd här på forumet. Janne har gjort ettotroligt jobb med den bilen. Det vet vi som följt hans renovering/förnyelse av denbilen. Vi ses snart, på onsdag kanske? Längtar redan till att träffa dej!Mvh.P-O Citera
TheBullitt March 16, 2014 Report March 16, 2014 Stort grattis att du äntligen fick hem din mustang, ser fram emot att få prova den i framtiden kanske ? //Laxkungen Jr Citera
Recommended Posts