Guztav March 25, 2014 Report March 25, 2014 Jag gjorde ett impulsköp på en frontsplitter från en känd svensk Mustangfirma som hade rea. Däremot så var dom inte så hjälpsamma när det gällde att skicka den på ett vettigt sätt till mig, det skulle kosta 2-3000:-. Jag föreslog att skicka den med bussgods men det gick inte för sig eftersom dom då var tvungen att ta den till ett bussgodsombud. Iaf så undrar jag om någon vänlig själ som är kring Stockholmstrakten skulle ha vägarna förbi och som skulle kunna ta frontsplittern från firman och till ett bussgodsombud och skicka den till mig. Eller ännu bättre, ifall någon via tex jobbet skulle råka köra Stockholm - Norrland och har plats för en splitter. Jag vet att det är ett longshot men prova kan man ju :-) Citera
taxan March 25, 2014 Report March 25, 2014 Jag gjorde ett impulsköp på en frontsplitter från en känd svensk Mustangfirma som hade rea. Däremot så var dom inte så hjälpsamma när det gällde att skicka den på ett vettigt sätt till mig, det skulle kosta 2-3000:-. Jag föreslog att skicka den med bussgods men det gick inte för sig eftersom dom då var tvungen att ta den till ett bussgodsombud. Iaf så undrar jag om någon vänlig själ som är kring Stockholmstrakten skulle ha vägarna förbi och som skulle kunna ta frontsplittern från firman och till ett bussgodsombud och skicka den till mig. Eller ännu bättre, ifall någon via tex jobbet skulle råka köra Stockholm - Norrland och har plats för en splitter. Jag vet att det är ett longshot men prova kan man ju :-)[ATTACH=CONFIG]29386[/ATTACH]Hur kan det kosta 2-3000kr att skicka en frontsplitter inom sverige?? Det där är väl inga tunga saker?? Det kostade mig ca 350kr i frakt från grufman bil när dom skickade min krängningshämmarsats till sundsvall från stockholm. Och det paketet var stort och vägde ca 18-19kg. Paketets storlek var ca 150x40x10cm Citera
Guztav March 25, 2014 Author Report March 25, 2014 Ja, fråga inte mig. Jag tycker också det låter knäppt. Citera
RoTe March 25, 2014 Report March 25, 2014 Bussgods funkar inte i Stockholm då det inte finns några ombud där. SL vill inte ha med "skiten" att göra anser dom. Bussgods kommer inom en snar framtid att försvinna helt eftersom dagens bussar måste ha lågt golv pga tillgänglighetskrav. Nästa län att försvinna från bussgodskartan är Värmland. Citera
Guztav March 25, 2014 Author Report March 25, 2014 Ringde till firman igen, och fick prata med en annan herre. Han skulle skicka splittern för 875:-, och det är väl mer acceptabelt, så så fick det bli. Men, varför skulle den förste ha 2-3000? hmm.... Åja, nu löste det ju sig hyffsat iaf. Kan förresten även säga att det är en Boss splitter som dom eg tar 8820:- för men som dom säljer ut för 999:-. Citera
Daniel Linde March 25, 2014 Report March 25, 2014 Han kanske ville tjäna på frakten då dom hade sänkt priset Mkt möjligt om det är den firma jag tänker på. Så hade jag kanske gjort haha... Citera
taxan March 25, 2014 Report March 25, 2014 Ringde till firman igen, och fick prata med en annan herre. Han skulle skicka splittern för 875:-, och det är väl mer acceptabelt, så så fick det bli. Men, varför skulle den förste ha 2-3000? hmm.... Åja, nu löste det ju sig hyffsat iaf. Kan förresten även säga att det är en Boss splitter som dom eg tar 8820:- för men som dom säljer ut för 999:-.Fina priser. Köpte mitt svt krängningshämmarkit för 999:- ja med Ja 875:- låter vettigare. Citera
fast66 March 25, 2014 Report March 25, 2014 Det finns två terminaler i Stockholm:Cityterminalen samt Västberga Se under fliken "kundtjänst/kontakter/Stockholm" för mer info.City öppet vardagar 9-17,sista inlämning 16.30. Endast betalning med kort! Citera
Recommended Posts