Plcmicke March 25, 2014 Report March 25, 2014 Hej, har problem med att bilen (Mustang 66, bakaxel från en 67, C4) varvar något alldeles kopiöst.Vad jag kunnat komma fram till så är utväxligen rätt, testat med ett hjul i luften och ett varv på hjulet gav ca. 1,5 varv på kardanen.Någon som har någon idé på vad jag kan göra mer?/Micke Citera
CMC-49 March 25, 2014 Report March 25, 2014 Kolla upp så att du verkligen känner att den växlar till treans växel. Citera
Plcmicke March 25, 2014 Author Report March 25, 2014 Har för mig att den växlar väldigt snabbt ända till trean men skall dubbekolla ordentligt, tackar Citera
Anders Lindström March 25, 2014 Report March 25, 2014 Om din axel är odiffad och bara driver på ett hjul motsvarar 1,5 varv ca 3.0 i bakaxelutväxling ,man får multiplicera med 2 på odiffat, på diffad axel är det antalet axelvarv på ett hjulvarv som är utväxlingen. (i a f den ungefärliga. 3.55 å 3.70 m fl är kanske svårt att läsa av under bilen ) Citera
Tomas olsson March 26, 2014 Report March 26, 2014 Om du har 3.0 i utväxling så borde den varva ganska lite om allt står rätt till, eller?? Citera
Lars A March 26, 2014 Report March 26, 2014 Jag har 3:25 vilket varvar ganska mycket på motorvägs farter ca 5000 rpm vid 170 kmhskulle nog föredra 2:50 nu när jag ändå byter. Men har funderat och behåller orginal med tanke på framtida byte av växelåda till 6vxl manuell.Beställt diffad 3:25 för nu spinner den endast på ett hjul Citera
Anders Lindström March 26, 2014 Report March 26, 2014 Jag har 3:25 vilket varvar ganska mycket på motorvägs farter ca 5000 rpm vid 170 kmhskulle nog föredra 2:50 nu när jag ändå byter. Men har funderat och behåller orginal med tanke på framtida byte av växelåda till 6vxl manuell.Beställt diffad 3:25 för nu spinner den endast på ett hjul170 kmh är en frisk fart om man vill komma fram någon gång En låda med överväxel eller en extern överväxel typ gearwendor är nog att föredra istället för att byta till 2.5 då start och accelerationsförmågan kommer att kännas trögare med 2.5 Citera
Lars A March 26, 2014 Report March 26, 2014 Japp Anders det var så jag tänkte med... behåller 3:25 fast en ny. Vill ju ha snabba starter vid rödljusen I framtiden blir det manuell låda med 5 an och 6 an som överväxel borde funka bra170 är vinglit i en gammal bil men kul Citera
Tomas olsson March 26, 2014 Report March 26, 2014 Jag har 3.0 i utväxling och bilen varvar ca: 2600rpm vid 100km, vilket jag tycker är ganska lågt, i vilket spann finns det utväxlingar för en gammal mustang? Högsta/lägsta? Citera
stickan ht-68 March 26, 2014 Report March 26, 2014 Jag har 3.0 i utväxling och bilen varvar ca: 2600rpm vid 100km, vilket jag tycker är ganska lågt, i vilket spann finns det utväxlingar för en gammal mustang? Högsta/lägsta?vad har du för däcks dimension? Citera
Lars A March 26, 2014 Report March 26, 2014 Hur är det att köra med 17" blir det inte stötigt ? Själv funderar jag på att köpa Keystone Classic 15" tror ej att dom finns i större Citera
Plcmicke March 26, 2014 Author Report March 26, 2014 Tycker inte att det är särskilt stötigt men det är klart att det inte är riktigt som att köra med 14". Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.