Jump to content

Recommended Posts

Inte direkt relaterat, 400 kan jag klara av även om jag tycker 350:- känns som en bättre summa.

Jag gjorde dock blundern att bli medlem i Oktober 2013 och trodde att det gällde ett år framåt. När ny betalning skulle göras inför 2014 i December så struntade jag i det. Jag tycker medlemsskapet borde löpa ett år från tidpunkten då man blev medlem.

"Om du går med i klubben efter den 1 november och betalar medlemsavgiften då gäller ditt medlemskap även för kommande kalenderår."

Står klart och tydligt på hemsidan, men är man inte läskunnig så.........

• Svar 61
  • Skapad
  • Senaste Svar

Top Posters In This Topic

Inte direkt relaterat, 400 kan jag klara av även om jag tycker 350:- känns som en bättre summa.

Jag gjorde dock blundern att bli medlem i Oktober 2013 och trodde att det gällde ett år framåt. När ny betalning skulle göras inför 2014 i December så struntade jag i det. Jag tycker medlemsskapet borde löpa ett år från tidpunkten då man blev medlem.

Ja 400 kr för 3 månader kan jag hålla med är dyrt.........

Jag läste vad som gällde och gick med 2 nov och får då 14 mån för 400 kr = superbilligt ;)

Håller med en föregående talare...... har man råd att köra en "muskelbil" så är väl 400 kr inget att prata om :cool:

(redigerad)

Det du skriver stämmer inte, Jocke! Den 2 aug 2013 betalade du din medlemsavgift för 2013. Tycker du den skulle räcka för 2014 också?

Ändrade %s av %s (%s)

"Jag tycker medlemsskapet borde löpa ett år från tidpunkten då man blev medlem."

Han skriver att den borde löpa 1 år, alltså till 2 aug 2014.

Visst vore det smidigt men man kör nog helår för att göra det enklare ur administrativ synpunkt. Det är en del att hålla efter när man har så många medlemmar och enklast är att veta vilka som är med, ett helt år. (vilka ska ha brev, tidningar, möten etc etc).

Man får respektera att summan kommer uppfattas olika av era medlemmar. Vissa kanske nätt och jämt skrapat ihop för att äntligen köpa drömbilen, andra kanske har det bättre ekonomiskt, vissa lider för att hela familjen debiteras. Det kommer aldrig finnas en rätt prissättning som passar alla. I grund och botten är ju summan satt efter en budget för att dra runt klubben och dess aktiviteter, den är ju inte påhittad.

Kan inte riktigt förstå varför man sänker medlemsavgiften ett år som i år jubileumsår,mustangen 50 år, är det inte ett slag i luften?

Om nu kassan är för stor går det väl att öka anslagen till regionerna tillfälligt och invänta kommande kostnadsökningar, för dom kommer och att höja en avgift då vet man ju hur det blir med det.

Eller jag tänker helt fel?

(redigerad)
Kan inte riktigt förstå varför man sänker medlemsavgiften ett år som i år jubileumsår,mustangen 50 år, är det inte ett slag i luften?

Om nu kassan är för stor går det väl att öka anslagen till regionerna tillfälligt och invänta kommande kostnadsökningar, för dom kommer och att höja en avgift då vet man ju hur det blir med det.

Eller jag tänker helt fel?

Nej det tycker jag inte du gör Lasse!

En majoritet av medlemmarna på årsmötet var i fördiskussionen emot en sänkning, men på grund av ett "utspel från en styrelsemedlem", så bifölls förslaget.

Det stora problemet får kassören och jag (medlemsregistratorn), då jag funderar på hur många medlemmar, som av slentrian betalar 400kr för 2015, och sedan kanske vill ha 50 spänn tillbaka?

När vi sedan höjer igen, kommer många att betala 350kr istället för nya avgiften. Ska jag då skicka kravbrev till dem på mellanskillnaden?

Betänk att vi har ca 3000 medlemmar, och det är tex idag ett stort antal som betalar dubbelt, dvs 2 gånger. De har inte koll på om de betalt eller inte!!!

Tänk om de skickat ett mail och frågat istället, så mycket jobb det besparat mig.

Det är mycket jobb som det redan är med medlemsadministrationen, som sköts helt ideellt.

Önskemål om hjälp med uppgiftsändringar kommer dagligen, trots att det ska ske via Portalen av medlemmen själv.

Visste ni det??

http://portal.mustangclubsweden.org/

Ändrade %s av %s (%s)
(redigerad)
Jag tycker medlems avgiften är för hög Vi som äger nyare mustanger har ingen nytta av dom speciella försäkringar man kan utnyttja

vid medlemsskap i klubben.

De som är medlemmar enbart för att tjäna pengar på försäkringen, får gärna lämna klubben utan min saknad.

Jag vill vara klubbkamrat med engagerade medlemmar som man kan möta på träffar och körningar, och ha trevligt tillsammans.

Ändrade %s av %s (%s)

:thumbdown:

De som är medlemmar enbart för att tjäna pengar på försäkringen, får gärna lämna klubben utan min saknad.

Jag vill vara klubbkamrat med engagerade medlemmar som man kan möta på träffar och körningar, och ha trevligt tillsammans.

MYCKE .."tjafs" för 50 spänn

Är det någon som vet hur pengarna fördelas mellan dom olika regionerna i landet?

får alla lika mycket? eller ju flera medlemmar mera pengar!

O vad används dessa pengarna till?

Kommer från Uppsala trakten,

skulle va roligt o veta vad pengarna används till här! om vi till delas några sådana?

((Bara nyfiken!))

För övrigt tycker jag inte att 400 kr dyrt, Men kan hålla med om att familje pris borde finnas!

men du får man så klart bara en tidning m.m.

(redigerad)
Är det någon som vet hur pengarna fördelas mellan dom olika regionerna i landet?

får alla lika mycket? eller ju flera medlemmar mera pengar!

O vad används dessa pengarna till?

Kommer från Uppsala trakten,

skulle va roligt o veta vad pengarna används till här! om vi till delas några sådana?

((Bara nyfiken!))

För övrigt tycker jag inte att 400 kr dyrt, Men kan hålla med om att familje pris borde finnas!

men du får man så klart bara en tidning m.m.

En mycket bra fråga om hur våra intäkter används. Det finns en strategi för detta som bla bygger på antalet medlemmar per region, samt att regionerna lägger en budget per år för sina utgifter inom strategin.

Jag hoppas att någon från styrelsen kan besvara detta mer detaljerat här.

Ang familjemedlemskap så stöds detta inte i vårt nuvarande medlemssystem, som är Visma Förening.

Detta är fn huvudorsaken till att vi inte kan hantera detta önskemål. Jag har nog dock bara fått max 8-10 önskemål om detta under 1,5 år.

Klart att det kan finnas ett bredare önskemål, men idag kan vi inte lösa detta.

Ändrade %s av %s (%s)

Rent tekniskt är det inte så svårt att riva upp ett beslut som visade sig vara oövertänkt när det togs på årsmötet. Det finns en mängd olika verktyg man kan använda, ifall problemet med korrigeringen går från det tekniska till tex stolthet eller någon annan typ av högmod.

Även i vår lilla klubb har vi ibland gjort förändringar som sedan hävts när de inte gett den effekt man trodde.

(Jag går naturligtvis att nå även på PM och mail)

(tapatalk)

Till moss Hej ! Daniel linde skrev att medlemsavgiften skulle sänkas till 300 allså blir det 25 % sedan ändrade han sig till 350 och det blir som du har räknat ut korrekt

Uträknat till 12, 5 procent .350 känns mycket bättre så nästa år kommer jag att gå med igen vid årsskiftet. Kul att jag skapade den tråden verkar vara mycket känslor inblandade här .Med vänliga hälsningar ifrån Boss

Hej Boss igen glömde skriva att jag har träffat en hel del av mustang ägare som inte är med i klubben för att dom tycker det är för dyrt att vara med .

Kanske blir det så att om avgiften sänks så blir det fler som blir lockade att gå med.finns ju circa 10000 mussar i Svedala .

Troligen ingen skulle köpa tidningen för det priset Daniel. Mest samma mustanger är på sidan samt nästan inga nyare mussar där fast det är mycket så bättre bygge och kvalité den nya 5 liters motorn är fantastik har vunnit pris för att vara en av av dom bästa motorerna 2011 Mvh Boss

Det är intressant att läsa här på Forumet vad icke-medlemmar tycker om klubbavgiften, som de inte vill betala.

Vi har dock högt i taket här på vårt Forum, för alla att medverka.

Många icke-medlemmar nyttjar vårt Forum här för frågor om problem med bilen och andra Mustangfrågor och får svar av Sveriges bästa expertis på Mustangproblem, dvs våra klubbmedlemmar.

Vem tror ni icke-medlemmar det är som betalar för er gratistjänst här på klubbens Forum??

Hej Pawi kanske icke medlemar kan komma med nya ideer kanske det blir lite förnyelse som när ni kritiserade Grufman och att det blev ett nytt forum

som personligen jag tycker är ett bättre forum .Nu ska Boss hålla käften och fira helg trevlig helg alla .

Varje region tilldelas ett visst belopp efter antalet betalande medlemmar (vid årsskiftet), sedan är det upp till regionen att "förbruka" det aktuella beloppet på olika aktiviteter inom regionen till medlemmarnas bästa......regionsstyrelserna tar gärna emot förslag på olika aktiviteter ......:lol:

Troligen ingen skulle köpa tidningen för det priset Daniel. Mest samma mustanger är på sidan samt nästan inga nyare mussar där fast det är mycket så bättre bygge och kvalité den nya 5 liters motorn är fantastik har vunnit pris för att vara en av av dom bästa motorerna 2011 Mvh Boss

Jag hade nog inte heller köpt den, då jag är en IT-nörd och konsumerar mina intressen på nätet :).

Men priset på tidningen hade garanterat varit runt 50-60kr endå.

Men jag håller inte med om att det inte är nya bilar, jag tycker det är rätt jämnt fördelat.

Jag har dock oroligt svårt att förstå att 400kr/år skulle vara för dyrt. Jag tror att de flesta utav dom som säger att det är för dyrt inte hade varit med om det vore billigare heller. Då dom nog helt enkelt inte är förenings/klubbfolk. Inget fel med det givetvis. Vi är alla olika.

Ser man vad man får från klubben är avgiften väldigt liten.

* Klubben är ansluten till MHRF. Vilket betyder dels möjlighet till försäkring för lite äldre bilar. MEN även att MHRF aktivt arbetar för vår gemensamma sak för att informera och delta i det politiska spelet som påverkar oss i dessa tider med miljö och bensinhetsen som finns. Viktigt att komma ihåg!

* Klubbtidning

* Regionala små träffar

* Större nationella träffar. Visst dessa kostar att delta i men klubben går in med en hel del medel för att det ska bli av.

* Forumet/hemsidan är inte gratis, den hjälper många.

* Jag personligen har tack vare klubben fått flera nya vänner som jag aldrig skulle träffat annars!

Jag är glad att jag valde Mustang som modell!

// Danne

Hej Pawi kanske icke medlemar kan komma med nya ideer kanske det blir lite förnyelse som när ni kritiserade Grufman och att det blev ett nytt forum

som personligen jag tycker är ett bättre forum .Nu ska Boss hålla käften och fira helg trevlig helg alla .

Vi har aldrig kritiserat att han har eget.

Vad är det som är bättre? Att han kan mata läsarna med hans "sanningar" och sälja prylar helt okontrollerat?

Det finns inget annat forum som tillåter reklam på det sättet och därför har han ett eget. Zatzy, Garaget, TACS osv alla hade satt ner foten. Jag har kollat med flera.

Jag hade gjort i princip lika dant dock.