Jump to content

För dyrt medlemsskap.


Boss

Recommended Posts

Jag tycker medlems avgiften är för hög Vi som äger nyare mustanger har ingen nytta av dom speciella försäkringar man kan utnyttja

vid medlemsskap i klubben .Tycker också avgiften borde sjunka när det har varit så pass kraftig tillströmning till klubben.

Skulle vara kul att höra vad ni andra tycker .Mvh Boss

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

(redigerad)

Jag personligentycker det är en bra summa. Bara tidingarna skulle i affär kosta typ 50-60kr/st.

För övrigt är nästa års avgift 350kr (dvs en säkning med 50kr). Det beslutades på senaste årsmötet.

Med vänlig hälsning,

Danne

Ändrade %s av %s (%s)
Edit: Hade skrivit fel summa...
Link to comment
Share on other sites

Kommer i skrivande stund inte ens ihåg vad jag betalar...:confused:

Men det är väl bara ett bevis på att jag inte reagerat på kostnaden.:D

300 kr kommer jag med glädje att betala i alla fall nästa gång.

Har haft mycket nytta av denna klubben med råd och tips på många saker.

Försäkring? nej, kör alltid min helförsäkrad som en vanlig bil eftersom jag har den som bruksbil hela sommaren.

Blir faktiskt inte dyrt alls, t.o.m. billigare än min V40 som jag kör med på vintern.

Rolf

Link to comment
Share on other sites

Ja 400.- är det, tycker inte det är någon katastrofstor summa, kan man få bättre

vänner än dessa tokiga Mustangägare för den summan, så är det gott nog.:cool:

Jag har två Mustanger och den senare har jag en vanlig försäkring på, dyrt

ja men det är det värt om olyckan skulle vara framme.

Det är ganska bra att ha i åtanke, billig försäkring kan också ge dåliga

villkor, läs alltid det finstilta.;)

Link to comment
Share on other sites

Tror vi kan behöva den extra hundringen till nästa år när alla skattehöjningarna kommer bland annat på fordons skatten ,snus skatten och om sos med dom gröna så blir väl soppan dyrare också .:wtf:

Link to comment
Share on other sites

Tyckte oxå 400 var lite dyrt tills man funderade lite, när jag körde till Läsö med båten drog den diesel för 3000 kr och resans mål var att köpa billig Dansk öl

Det blev världens dyraste back grön Tuborg men va go den va !

Numera när båten är såld och Mustangen i trafik blir det inte mycket billigare för man lyckas ju hitta på att dom har bättre systembolag på annan ort långt hemifrån......

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker medlems avgiften är för hög Vi som äger nyare mustanger har ingen nytta av dom speciella försäkringar man kan utnyttja

vid medlemsskap i klubben .Tycker också avgiften borde sjunka när det har varit så pass kraftig tillströmning till klubben.

Skulle vara kul att höra vad ni andra tycker .Mvh Boss

Hej

Jag är väl inte rätt person att svara på detta, utan någon från styrelsen, men dom är ju på väg till USA nu för att fira 50-års jubiléet, så jag gör väl ett försök.

Budgeten balanseras per år. Vi får inte ha för mycket pengar i kassan. I så fall är det risk för att vi måste betala både moms och skatt.

Om medlemsantalet ökar - ökar också kostnaden för bla tidningen och portot, som är den enskilt största kostnaden för klubben.

En summa - kommer inte ihåg vilken - per medlem, går direkt till regionerna för att anordna träffar eller annan verksamhet regionalt.

Sedan är vi med på Elmia och några liknande utställningar. En nationell träff anordnas iår i Sälen osv. Som sagt vi får mycket för våra 400 kr.

Till nästa år sänks avgiften, men vad som händer året efter vet man inte nu.

Gun

Link to comment
Share on other sites

Medlemsavgifter brukar hamna runt dessa belopp i diverse bilklubbar .. Några under några över .. Så de e inte så mycket pengar om man slår ut det över hela året . =)

Link to comment
Share on other sites

Ja då har jag ju rätt , eftersom medlems avgiften ska sänkas med 25 % :confused: nästa år visserligen.

Bara som en upplysning så innebär sänkningen från 400 kr till 350 kr att det minskar med 12,5%.

/MOS

Link to comment
Share on other sites

400 kr är inte alls för dyrt för medlemskap i klubben :D

Fin påkostad tidning , bra täckning med lokala sektioner , trevliga hjälpsamma människor m.m

är exempel på saker som jag hittills hunnit uppleva under min korta medlemstid (medlem sen 2013)

Link to comment
Share on other sites

Inte direkt relaterat, 400 kan jag klara av även om jag tycker 350:- känns som en bättre summa.

Jag gjorde dock blundern att bli medlem i Oktober 2013 och trodde att det gällde ett år framåt. När ny betalning skulle göras inför 2014 i December så struntade jag i det. Jag tycker medlemsskapet borde löpa ett år från tidpunkten då man blev medlem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...