Jump to content

Montera styrservo


Chefen

Recommended Posts

Jag har fått erbjudande om att köpa en Mustang -68 som ser fin ut men saknar både styr & bromsservo.

Är det ngn som har en aning om vad det skulle kunna kosta att ordna förutsett att en verkstad gör hela arbetet?

Bromservo kan jag möjligtvis vara utan men styrservo är ett måste då jag kommer fickparkera mycket.

Någon som känner till lämplig verkstad för detta i, eller i närheten av sthlm?

Tack på förhand!

Link to comment
Share on other sites

jag har haft Mustanger med och utan servo, och min personliga åsikt är att bromsservo är viktigare än styrservo. Fickparkera funkar ändå, men att ha dåliga bromsar är inte kul

Det är nog billigare att få dit bromservo. styrservon har fler delar, och du behöver antagligen även byta remhjul för att driva servopumpen.

Om en verkstad ska göra allt så tror jag tror inte 20000kr täcker kostnaderna

Kolla med US Car service i Hägersten

Link to comment
Share on other sites

Både broms och styrservo är mer en fråga om vana än något annat IMHO. Jag har kört både med och utan. Tycker att bilar utan PS har en betydligt bättre känsla av vägkontakt och PB ger förstås ett bättre bromstryck. Men jag tycker inte att fördelarna är tillräckligt stora för att motivera att ta kostnader åt något håll. Jag hade behållt bilen original oavsett vad den var utrustad med från fabrik.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Jag har en 68 som jag och en kompis monterad på styrservo, köpte servopaket från SET för ca 5 år sedan.(enligt tidigare inlägg från 72 Jönsson).

Men jag behövde även fixa nytt remhjul eftersom det gamla bara hade ett spår. Bromsservo fanns redan på bilen.

Det var inte svårt att montera, tog lite tid, men om det är värt pengarna?

Det tycker jag, mycket lätt styrd när man glider sakta fram och med bra svängradie, visst kanske lite i lättaste laget på motorväg i 120, men hur ofta är det egentligen.

Det enda neg, jag har att säga är det skriker som faan om man svänger för mycket i ändlägena.

En liten rolig sak i detta är att det var min fru som mest tyckte att vi skulle byta servo så att hon orkade parkera och köra bilen på stan.

Sedan vi bytte har hon kört bilen två gånger....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...