Jump to content

Hur/Vart tvättar du bilen?


Daniel Linde

Vart tvättar du oftast Mustangen?  

30 members have voted

  1. 1. Vart tvättar du oftast Mustangen?

    • Hemma
      22
    • Gör-det-själv-hall / Tvättstation
      6
    • Bilvårdsfirma
      2
    • Automattvätt
      0


Recommended Posts

Jag personligen tvättade nästan alltid Mustangen hemma.

Därför att jag då kan hålla på i lugn och ro utan att behöva tänka på att andra ska få plats, andra ska skvätta med vatten osv osv...

Det är ju inte konstigt att för oss bilälskare tvätta/torka bilen i 2-3h. Eller hur? :)

Link to comment
Share on other sites

Sant så sant... Jag bor i radhus (bostadsrätt) och här får man inte tvätta bilen. Jag åker antingen till en "tvätta-själv" tvätt, och fuskar till det lite med egen medtagen svamp, eller om jag har tid åker jag till föräldrarna på landet...

Mvh,

Per-Erik

Link to comment
Share on other sites

Grannarna skulle anmäla mig till kommunens miljöinspektör inom fem minuter om jag försökte tvätta på gatan... Alltså blir det tvätthall på OK/Q8 i Lund. Ganska trevligt faktiskt. Jag får en timmes Zen Buddhistisk meditation i min ensamhet när jag svampar och sköljer. När jag är klar återvänder jag till familjen som en ny man. Och bilen likaså.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Jag har ju eget hus med stor tomt, 990 m2 så jag kör upp bilarna på gräsmattan och tvättar där.

Det är miljövänligt. Så då retar jag inte grannarna som är miljömuppar.

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Hej

Här är jag som är enda tryckare på "bilvårdsfirma"!!

Här i stan har vi så många som har sk "bilvårdsfirma", att det idag kostar 88kr för att få bilen handtvättad.

Då poleras fälgarna också, samt att bilen torkas av med vita handdukar efteråt.

Allt under min övervakning!

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Självklart tvättar jag hemma på garage uppfarten.

Tycker det är viktigt att kommunen/vägverket får tillbaka allt vägsalt som de har stjälpt ut på vägarna.

Link to comment
Share on other sites

Självklart tvättar jag hemma på garage uppfarten.

Tycker det är viktigt att kommunen/vägverket får tillbaka allt vägsalt som de har stjälpt ut på vägarna.

:clap::thumbup:
Link to comment
Share on other sites

Hej.

Den tyckte jag var bra Tbird, jag tvättar på uppfarten till garaget, jag har grusad yta, jag är den enda som har det

av 12 hus på våran gata i stan.:D

Min fru Ewa har alltid undrat vad dom egentligen vill, hon säger att det regnar i bland, var tar då vattnet ivägen

som runnit över bilarna i hela länet?:shock:

Det här med miljö är väl ganska viktigt för oss vanliga medborgare, sedan undrar man hur tillåtet det är att vräka

ut salt under vintern i tid och otid, javisst ja det är ju kommunen som bestämmer då vad som är miljövänligt.:crazy:

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Den tyckte jag var bra Tbird, jag tvättar på uppfarten till garaget, jag har grusad yta, jag är den enda som har det

av 12 hus på våran gata i stan.:D

Min fru Ewa har alltid undrat vad dom egentligen vill, hon säger att det regnar i bland, var tar då vattnet ivägen

som runnit över bilarna i hela länet?:shock:

Det här med miljö är väl ganska viktigt för oss vanliga medborgare, sedan undrar man hur tillåtet det är att vräka

ut salt under vintern i tid och otid, javisst ja det är ju kommunen som bestämmer då vad som är miljövänligt.:crazy:

Hej Lars!

Miljömupparna ser bara på vad som KAN vara farligt för miljön, i nån sorts bubbla, vad som händer i verkligheten

har dom ingen syn för. Dom har skygglappar på. Vi kör alla våra bilar i både torrt och vått. I regn alltså. Det ramlar

väl bort en hel del av vägsmuts, salt, olja och asfalt från våra underreden då, som sprids fritt i naturen? Eller? Att då

stå på sin egen gata och tvätta bilen, då allt vatten rinner ner i gatubrunnen som sedan går genom reningsverket,

måste väl va bättre än att köra i regn. Då kanske man borde förbjuda trafik i regn! Alltid! Om det börjar regna så ska

det finnas skyltar längst alla vägar att stanna trafiken tills det torkat upp. Och torkat upp helt och hållet, inte bara slutat

regna. Annars sköljs ju bilarnas underreden av i alla fall. Eller tänker jag fel? (fast det vore väl ett djävla dåligt förslag till

miljömupparna)

Jag blir så förbannad på trångsyntheten!

P-O

Link to comment
Share on other sites

Kul att läsa om ert medvetande om biltvätt. Jag är en miljömupp, minsann. Trots att jag tvättar bilen på min gård. Jag har därtill en dodge som drar 1,2 liter milen, om jag kör snällt.

Så, hur var det nu med trångsyntheten?

(tapatalk)

Link to comment
Share on other sites

Självklart tvättar jag hemma på garage uppfarten.

Tycker det är viktigt att kommunen/vägverket får tillbaka allt vägsalt som de har stjälpt ut på vägarna.

Tycker du Cobran är en bra vinterbil? Jag skulle då inte komma på tanken att köra min på vintern.

Link to comment
Share on other sites

Enligt radio upplysning/reklam så är det mest tungmetaller. Rost???

Tvättmedel och avfettning finns miljö godkända (enligt fabrikanter)

Vi alla vet att man inte ska använda handdiskmedel för vanlig disk för bil, pga för aggresivt för lack på bil.

Tänk på detta hur ofta tvättar folk kläder och hur mycket tvättvedel??? Oftast för mycket tvättmedel.

Miljö muppar!!!

Vilka är värst????

Jag tror det är häst ägare......(inte mustang bilar)

Måste 2 gånger per dag sköta om hästen plus har en bil som ska kunna dra släpet, genomsnitt i Sverige 4 mil per dag!!

Miljövänligt??????

Kör inte Cobran på vintern, men var delvis tvungen då jag hämtade den i Göteborg.

Upp på släpkärran och ner ifrån den in till garaget, en upplevelse med mycket breda sommardäck ( 275/40/17 runtom)

Jag har däremot kört min T-bird under vintertid, det kräver smala vinterdäck och diffbroms.

Dessutom måste man tvätta den ofta, såsom jag gör med mina bilar som jag kör året om (Mercury och Lincoln).

Kan tänka mig en Cobra som vinterbil, men den ska vara en som är redan är ganska dåligt tillvara tagen.

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...