JH June 21, 2014 Report Share June 21, 2014 Köpte en ny startmotor av en säljare på Powerträff för ett par år sen, en med utväxling. Den är nu monterad och det enda som hörs är ett klick när jag vrider på tändningsnyckeln. Jag har kollat upp alla ledningar och inte gjort några nya dragningar. Jag har ingen förklaring till varför jag inte noterade att det bredvid anslutningen från stratreläet finns en anslutning till på starten, ca 15mm ifrån, fast mindre. Det finns ingen beskrivning i kartongen och jag vill inte chansa.Jag har missat något!!! Har någon eventuellt tips? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
JH June 21, 2014 Author Report Share June 21, 2014 Bifogar en bild Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
John June 21, 2014 Report Share June 21, 2014 Nu vet jag ju inte hur du har kopplat startmotorn, samt vad du har för bil !Men använder du org startreläet som tillslag tror jag du måste brygga de båda anslutningarna på start motorn.Den stora anslutningen är ju matarström och den lilla förmodligen tillslaget.Du får ju aldrig startmotorn att slå till om du inte använder den lilla anslutningen.// John Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
bj0rne June 22, 2014 Report Share June 22, 2014 Det ser ut som om det saknas manöverkabeln från T-låset precis som John skriver.Jag har liknande typ av start på min 66'a och har draigt den kabeln direkt till starten.Mitt startrelä sitter på plats men används egentligen bara som kopplingsplint för batterikabeln.Det kan vara så att du behöver ha allt inkopplat som orginal för att det ska fungera (beroende på bil och hur den är byggd) och i så fall föreslår jag att du drar en kabel från startreläet, dvs manöverkabeln till starten, parrallellt även till startmotorn. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
JH June 23, 2014 Author Report Share June 23, 2014 Det ser ut som om det saknas manöverkabeln från T-låset precis som John skriver.Jag har liknande typ av start på min 66'a och har draigt den kabeln direkt till starten.Mitt startrelä sitter på plats men används egentligen bara som kopplingsplint för batterikabeln.Det kan vara så att du behöver ha allt inkopplat som orginal för att det ska fungera (beroende på bil och hur den är byggd) och i så fall föreslår jag att du drar en kabel från startreläet, dvs manöverkabeln till starten, parrallellt även till startmotorn.Det är en -67a och ni har sannolikt rätt, jag borde tänkt på det när jag monterade starten. Jag testar och byglar över från reläkabeln. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tbird June 23, 2014 Report Share June 23, 2014 Här finns info ang. power master startmotor från X-parts.http://www.x-parts.se/Shop/Page/Private/fordswe.pdf Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
JH June 23, 2014 Author Report Share June 23, 2014 Här finns info ang. power master startmotor från X-parts.http://www.x-parts.se/Shop/Page/Private/fordswe.pdfMed en bygel så snurrade den igång, tack för beskrivningen. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Happy July 14, 2014 Report Share July 14, 2014 Monterade själv en ministarter under power meet. Som jag köpte på fältet.Han sa att amerikanarna bryggkopplar. Men rekomenderar att man tar bort kabeln frånSolenoiden och sätter på starmotorn istället. För att det kan bli en fördröjning när startkugget ska gå tillbakaHör man ett ljud ifrån startmotorn när bilen startas då ska man göra så. Annars kan man bryggkoppla.Jag bryggkoppla och har inga problem. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.