Jump to content

Recommended Posts

Jag har en 65:a med en sexa. Enligt chassinummer, så är detta en 200 CID sexa, dock så är den intypad i Sverige (USA-import -90) med

101 hk som en 170 sexa(200:an har 120 kusar) Jag har förutsatt att den har blivit fel intypad vid importen, men samtidigt så är jag inte helt säker på att det är original-motorn i?

Typar man in en bil på någon annan info än på chassi-numret? I så fall på vad?

På motorblocket står det C5DE 6015-H, vad jag kan förstå är detta rätt nummer för en 200 sexa?

Finns det någon som kan kasta lite mer ljus över detta?

Tack på förhand!

Alla 170ci hade 4 vevlager. Alla sexor (144,170,200, m.m) med 4 vevlager hade 3 frys/core-pluggar på motorns högra sida.

Senare motorer med 7 vevlager har istället 5 pluggar. Om din motor har 5 pluggar så kan det alltså inte vara en 170ci. Det är en bra och enkel sak att börja med.

Tyvärr hade även 200ci 4 vevlager på de tidiga 65:orna. Så om du har 4 vevlager så kan det vara både en 170ci eller 200ci och då får vi gå vidare med undersökningen på annat håll.

/Anton

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...