Cab 65 Posted June 25, 2014 Report Share Posted June 25, 2014 Jag har en 65:a med en sexa. Enligt chassinummer, så är detta en 200 CID sexa, dock så är den intypad i Sverige (USA-import -90) med 101 hk som en 170 sexa(200:an har 120 kusar) Jag har förutsatt att den har blivit fel intypad vid importen, men samtidigt så är jag inte helt säker på att det är original-motorn i? Typar man in en bil på någon annan info än på chassi-numret? I så fall på vad? På motorblocket står det C5DE 6015-H, vad jag kan förstå är detta rätt nummer för en 200 sexa?Finns det någon som kan kasta lite mer ljus över detta?Tack på förhand! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
antome Posted June 25, 2014 Report Share Posted June 25, 2014 Alla 170ci hade 4 vevlager. Alla sexor (144,170,200, m.m) med 4 vevlager hade 3 frys/core-pluggar på motorns högra sida.Senare motorer med 7 vevlager har istället 5 pluggar. Om din motor har 5 pluggar så kan det alltså inte vara en 170ci. Det är en bra och enkel sak att börja med.Tyvärr hade även 200ci 4 vevlager på de tidiga 65:orna. Så om du har 4 vevlager så kan det vara både en 170ci eller 200ci och då får vi gå vidare med undersökningen på annat håll./Anton Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cab 65 Posted June 25, 2014 Author Report Share Posted June 25, 2014 Det sitter 5 pluggar där - så "case is closed".Tack! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.