Jump to content

Bilträff Uppsala!


Kim Ivarsson

Recommended Posts

Det har inte varit något organiserat de senaste åren i alla fall. Klubben vill ogärna organisera något som utesluter en stor del av medlemmarna. Snälla lägg inte detta på klubben utan ifrågasätt istället varför vi som kör nya jänkare aldrig är välkomna någonstans...

Link to comment
Share on other sites

Det har inte varit något organiserat de senaste åren i alla fall. Klubben vill ogärna organisera något som utesluter en stor del av medlemmarna. Snälla lägg inte detta på klubben utan ifrågasätt istället varför vi som kör nya jänkare aldrig är välkomna någonstans...

Den sista frågan du ställer, har ju en mycket bra förklaring! Å det borde du redan vet att dom flesta träffar i Sverige är nostalgi träffar!

så är det bara o kommer nog alltid vara! Dessa bilar har historia (Detta saknar dagens data bilar)

Å det är ju inte dom med dom nya bilarna som har börjat an ordnat dessa träffar en gång i tiden!

Man har börjat med detta pga veteranbil o ägare träffas m.m. O det finns regler för vad som är veteran o inte.

Men det finns ju Nifsta eller va det nu heter, Där kan man ju komma med sin Miata,T5:a eller 740 eller Passat i visa upp dom.

Rent sagt löjligt att ställa frågan varför nytt kontra gammal, det är ju 2 olika saker, ibland visar man upp gammalt o bland nytt.

Finns ställen som dom gamla bilarna stängs ute ifrån oxå.

men detta betyder ju inte att man kan ha bil träffar som vi brukar ha vid slottet gammal o nytt träffas o har det nice.

ps sedan får man inte glömma att när man kom i en Mustang på 60 70 talet! så va det inge märkvärdigare en att komma i en Amazon eller Bubbla, så det är lite av samma sak i dag! Vist det finns lite av en wow effekt på bilarna med lite mera muskler m.m. men det fanns det då med.

Link to comment
Share on other sites

1. I Uppsala är det nästan enbart ägare av nyare bilar(min uppfattning sedan åren jag var med på era träffar) som anordnar träffarna. Ska då dom anordna något som dom själva inte får vara med på?

2. Jag tycker personligen det är så rätt att inte delta i evenemang där inte alla klubbmedlemmar får vara med. För mig är det ointressant vilken årsmodell eller om det är som vissa uttrycker det ingen själ och bara datorer i bilarna. Dock skall tilläggas så är klubben med på några sådana event om än dock inte många.

3. Jag är övertygad om att vill några arrangera så CMC finns med på en gammelträff så får dom göra det, MEN de flesta orkar inte med att ta ansvaret så då blir det inget.

Link to comment
Share on other sites

1. Det kanske är så, jag vet inte.

2. Håller inte med dig där Danne. Det vore bra om man hade två regionansvariga från varje region, en med gammelbil och en med ny bil. Då kan vi delta på alla träffar i CMC:s regi, även där det krävs att bilarna är 30 år eller äldre. Med detta menar jag inte att vi skall dela upp klubben i två läger.

3. Jo, så är det nog.:( Men det står ju var och en fritt att delta själv.:D

Link to comment
Share on other sites

1. Det kanske är så, jag vet inte.

2. Håller inte med dig där Danne. Det vore bra om man hade två regionansvariga från varje region, en med gammelbil och en med ny bil. Då kan vi delta på alla träffar i CMC:s regi, även där det krävs att bilarna är 30 år eller äldre. Med detta menar jag inte att vi skall dela upp klubben i två läger.

3. Jo, så är det nog.:( Men det står ju var och en fritt att delta själv.:D

Man behöver ju inte vara regionsansvarig för att hålla i en träff.

Det räcker med att man inte är rädd för att ta lite ansvar :)

Link to comment
Share on other sites

Den sista frågan du ställer, har ju en mycket bra förklaring! Å det borde du redan vet att dom flesta träffar i Sverige är nostalgi träffar!

så är det bara o kommer nog alltid vara! Dessa bilar har historia (Detta saknar dagens data bilar)

Å det är ju inte dom med dom nya bilarna som har börjat an ordnat dessa träffar en gång i tiden!

Man har börjat med detta pga veteranbil o ägare träffas m.m. O det finns regler för vad som är veteran o inte.

Men det finns ju Nifsta eller va det nu heter, Där kan man ju komma med sin Miata,T5:a eller 740 eller Passat i visa upp dom.

Rent sagt löjligt att ställa frågan varför nytt kontra gammal, det är ju 2 olika saker, ibland visar man upp gammalt o bland nytt.

Finns ställen som dom gamla bilarna stängs ute ifrån oxå.

men detta betyder ju inte att man kan ha bil träffar som vi brukar ha vid slottet gammal o nytt träffas o har det nice.

ps sedan får man inte glömma att när man kom i en Mustang på 60 70 talet! så va det inge märkvärdigare en att komma i en Amazon eller Bubbla, så det är lite av samma sak i dag! Vist det finns lite av en wow effekt på bilarna med lite mera muskler m.m. men det fanns det då med.

Precis som du skriver tycker dom flesta som äger en jänk tyvärr. Det tycker jag är tråkigt. Man ser ner på nya bilar och deras ägare. Detta kom som en chock för mig när jag 2008 köpte min första och enda Mustang. Helt plötsligt var jag inte välkommen någonstans. På de gamla "gatbilträffarna" var det bara Volvo, Saab, BMW och Japanare. På Jänketräffarna var det strikt 30-årsgräns. Som tur är hittade jag några Mustangvänner som inte brydde sig om årsmodell. Men tyvärr finns dom i denna klubben också som föraktar nya bilar och påfallande ofta är dom som gnäller mest och högst om nya bilar dom som gnäller om att deras bil inte klarar av att åka "långt" på träffarna... Jag har före år 2008 enbart kört Volvo och varit aktiv i deras klubbar och där var det aldrig något tjafs om årsmodeller. Vi var allt från unga till 50+ och bilarna var från veteraner till sprillans nya Volvo V70R. Ingen gnällde, alla hade roligt. Vi åkte land och rike runt på träffar och hade skoj. Nu när man kör nyare Mustang får man mest bara gnäll och skitsnack tycker jag.

Jag och Göran drog igång Uppsalaträffarna lite smått år 2008 och sedan har Mats-Olof och Micke tagit över. Alla vi har/hade nya Mustanger och vi har försökt få fler att dyka upp, men intresset är i princip tvärdött från de med äldre bilar. Därför överlåter jag med varm hand ansvaret att fixa en träff på American Car Show i Uppsala till dig "Snorre70", visa vad ni med gamla Mustanger går för!

Link to comment
Share on other sites

Precis som du skriver tycker dom flesta som äger en jänk tyvärr. Det tycker jag är tråkigt. Man ser ner på nya bilar och deras ägare. Detta kom som en chock för mig när jag 2008 köpte min första och enda Mustang. Helt plötsligt var jag inte välkommen någonstans. På de gamla "gatbilträffarna" var det bara Volvo, Saab, BMW och Japanare. På Jänketräffarna var det strikt 30-årsgräns. Som tur är hittade jag några Mustangvänner som inte brydde sig om årsmodell. Men tyvärr finns dom i denna klubben också som föraktar nya bilar och påfallande ofta är dom som gnäller mest och högst om nya bilar dom som gnäller om att deras bil inte klarar av att åka "långt" på träffarna... Jag har före år 2008 enbart kört Volvo och varit aktiv i deras klubbar och där var det aldrig något tjafs om årsmodeller. Vi var allt från unga till 50+ och bilarna var från veteraner till sprillans nya Volvo V70R. Ingen gnällde, alla hade roligt. Vi åkte land och rike runt på träffar och hade skoj. Nu när man kör nyare Mustang får man mest bara gnäll och skitsnack tycker jag.

Jag och Göran drog igång Uppsalaträffarna lite smått år 2008 och sedan har Mats-Olof och Micke tagit över. Alla vi har/hade nya Mustanger och vi har försökt få fler att dyka upp, men intresset är i princip tvärdött från de med äldre bilar. Därför överlåter jag med varm hand ansvaret att fixa en träff på American Car Show i Uppsala till dig "Snorre70", visa vad ni med gamla Mustanger går för!

Du ska inte se det som att jag har något i mot dom nya Mustangerna på något sätt,

Jag föraktar inga nya eller gamla, men att jämföra en ny mustang med en gammal

är som att jämföra en Amazon med en C70?.

Men detta betyder ju inte att man kan träffas o ha roligt ändå.

Men vill man ha en träff för bara gamla bilar så fattar jag inte va man blir grinig över för detta!

Jag ser det inte som nostalgibilar bara!

Man måste skilja på det som är gammal o nytt bara. Å säga att man åker Jänkare o så glider man runt i en 2000 tals bil,

nja vist är det så. Men är detta en Jänkare oxå?

post-6810-144839494569_thumb.jpg

Ja ser dom nya Mustangerna mera som sport bil en nostalgibilar! men det är ju bara hur jag ser på det.

Inget som säger att det är rätt.

Å sedan va det du som sa att Mustang klubben ville inte ha något med träffar m.m. som stängde utanför typ halva klubben!

då kan man ju fundera på vem som stänger ut vem?

Å sedan att folk inte vill åka långa sträcker med sina gamla bilar har ju många förklaringar.

Å sedan tycker jag att det är skit bra av er att ni dragit igång Uppsalaträffarna i Uppsala, sedan är det tråkigt att det är dålig uppslutning på gamla Mustanger, men vi får ta det vi har.

Nog med paj kastande hit i dit nu! Vi får ordna flera mustang träffar i klubben i stället, (MUSTANG TRÄFF)

2. Håller inte med dig där Danne. Det vore bra om man hade två regionansvariga från varje region, en med gammelbil och en med ny bil. Då kan vi delta på alla träffar i CMC:s regi, även där det krävs att bilarna är 30 år eller äldre. Med detta menar jag inte att vi skall dela upp klubben i två läger.

Mycket smart !!! Ligger mycket i det!

2. Håller inte med dig där Danne. Det vore bra om man hade två regionansvariga från varje region, en med gammelbil och en med ny bil. Då kan vi delta på alla träffar i CMC:s regi, även där det krävs att bilarna är 30 år eller äldre. Med detta menar jag inte att vi skall dela upp klubben i två läger.

Är det inte det man gör lite med att bara deltaga där alla är varmt välkomna!!

Det finns nog många som bara vill åka med sin gamla bil till Nostalgi träffar kan jag tro?

Själv åker jag dit jag hinner, inte lätt att hinna så mycket tyvärr med små i huset.

Link to comment
Share on other sites

Är det nostalgi träff så ska det vara nostalgi bilar och åldersgräns. Jag förstår inte vad det är för nostalgi med nya Mustanger, dom ser ju ut som alla andra moderna bilar överlag. Tycker att dom som är ägare till nya Mustanger kan ordna en egen sait för dom själva och inte blanda sig med våra veteranfordon. Tror att denna fråga har varit uppe tidigare.

Link to comment
Share on other sites

Inte ens i Mustangklubben är man välkommen alltså... :-(

Vi får glädjas åt att de flesta inte är lika bittra och enögda som stickan :)

Utan oss nyare ägare hade inte klubben varit i närheten av vad den är idag!

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker vi skulle kunna vara eniga om att vi tycker bäst om våra egna bilar oavsett modell eller årsmodell och då borde vi väl oxo kunna umgås och ha trevligt utan att tjafsa om småsaker:confused:/Leif

Link to comment
Share on other sites

Tänkte bara bekräfta det som Robert nämner nämligen att mustangklubben inte är involverad i träffen på lördag.

Alltså upp till var och en att delta.

/MOS, klubbvärd i Uppsala

Link to comment
Share on other sites

Jag har åkt till Tranås-cruisingen två år i rad och där är det över 90 procent äldre Jänkare! Där får vi köra med nyare Mussar och ingen ser ner på oss eller kommer med glåpord! :)

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...