Yggdrasil Posted October 9, 2014 Report Share Posted October 9, 2014 Hej allaJag håller på att byta till brytalöst system men får det inte att funka. När jag vrider på tändningen så får jag en gnista på stiften, men när jag försöker starta och startmotorn börjar, så blir det inga gnistor längre.När jag då sätter i brytarna igen så startar den utan problem och går klockrent. Har varit i kontakt med Hansen Racing och Norrlands Costum och fått en del tips men inget funkar.Har någon haft liknande problem? Monterade in ett Rally pack förra hösten, kan det påverka? Tycker att det inte skulle funka med brytarna monterade då heller eller?Börjar få ont i huvudet.CMC 3965 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ivar Posted October 10, 2014 Report Share Posted October 10, 2014 Kanske får Pertronix-modulen för lite ström på plus-sidan. Testa det genom att sätt en kabel mellan batteriets och tändspolens pluspoler. Därefter försöker du starta. Går motorn igång, då har du hittat problemet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yggdrasil Posted October 12, 2014 Author Report Share Posted October 12, 2014 Har provat direktström. Ingen skillnad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NackaBosse Posted October 13, 2014 Report Share Posted October 13, 2014 Har läst någonstans att det kan vara produktionsfel. I ringen som du sätter på fördelaraxeln har magneterna blivit felvända. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yggdrasil Posted October 14, 2014 Author Report Share Posted October 14, 2014 Hej BosseProvar det, återkommer med resultat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pools Posted October 18, 2014 Report Share Posted October 18, 2014 Hej!Många har haft problem med Pertronix. Jag är en. Den första brann upp, den andra gav efternåt år inte rätt pulser, motorn skakade som sa-an. Bytte tillbaka till brytare och kondensator,funkar kanon! Enligt min mening är Pertronix ett lotteri. Går det så går det. Jag litar inte påPertronix!Mvh.P-O Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yggdrasil Posted October 23, 2014 Author Report Share Posted October 23, 2014 Har nu provat allt, även Bosses förslag och skiftat polerna för att se om magneterna är felvända. Inget funkar den är helt död. Bytt tillbaka till brytare och då funkar det klockrent. Skickar tillbaka skiten och försöker med något annat till våren, eller så behåller jag brytarna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund Posted October 23, 2014 Report Share Posted October 23, 2014 Ignitor bara skit som sagt. Har själv erfarit olika problem.Originalet är bäst för daglig dags!Släng in en Ford Duraspark II den är Fords bästa fördelare som MSD kopierade senare.Kan beställas på rockautohttp://www.rockauto.com/catalog/x,carcode,1133121,parttype,7108Förvisso krävs en kontrolmodul antingen MSD eller originalBilligt det medhttp://www.rockauto.com/catalog/x,carcode,1133121,parttype,7172Lite övrig läsninghttp://www.classicinlines.com/DSIIswap.aspSkickas från min iPad via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yggdrasil Posted October 24, 2014 Author Report Share Posted October 24, 2014 Tack Peter, har lite tid nu, att fundera. Det blir ju inte så mycket körning mer i år. Men kollar upp ditt tips. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.