Jump to content

Recommended Posts

Hej. Hade tänkt beställa delar ifrån USA o har kollat runt på lite olika sajter tex Ebay,CJ ponyparts mm. Men det finns massa olika sajter o jag undrar om någon här Har tips en sajt med bra grejer o bra priser:D. Tips även på billigast fraktsätt hem till Sverige.

Tack på förhand

(redigerad)

De flesta är bra att göra med och har samma Taiwan delar. :)

Det beror på vad du söker också.

Jag tycker helt klart att NPD är bäst allround. De är noga med kvalitén och inte billigast heller.

http://npdlink.com

Bra med NPD är ju att om man har lite Cheva kompisar så kan man sambeställa!

Har handlat från rätt många och har kanske haft tur... Mustangsunlimited, CJ Pony, Mustangsplus också bra och har mer eftermarknads lull lull som Ford Racing och annat

De är däremot inte så noggranna på kvaliten har jag märkt...Lite av Biltema på vissa prylar men generellt jättebra!!

Motorprylar Summit racing alla dagar i veckan om det är racing prylar du vill ha!!

www.Rockauto.com klart bäst på standard slitdelar som bromsar, chassidelar....Har mer sortiment för nyare bilar men

Tänkt inte "billigast" när du letar!! Det straffar sig alltid.

Fraktsätt beror på hur mycket du själv vill lägga tid och chansa!

Min åsikt är att det i slutändan är korvören man jagar!

Ungefär som när folk åker bil till grannkomunen för tanka 10öre billigare.

Mitt råd kör flygfrakt som leverantören rekommenderar.

Faktiskt ibland har du inget val! Vissa vägrar göra annat än flygfrakt

Sen kan man ju pröva detta...Har själv ingen erfarenhet men vill testa...Funkar på Summit och vissa andra

Ändrade %s av %s (%s)
Ok :). Då får jag ta o kolla in dessa. Fixade dom frakten åt dig eller använde du tex shoppingusa el jetcarrier?

Jag har aldrig använt shopusa.com utan det var som ett tips bara att använda.

Hos de flesta kan du inte välja frakt hur som helst utan du får ett par val.

Dagens problem med bedrägerier av olika slag har lett till att leverantören bestämmer hur det ska fraktas.

Frakten är annars inget problem kostnadsmässigt så lås dig inte fast vid den tanken.

Det blir ändå bra mycket billigare än beställa från tex Hansen Racing så man får inte bli girig och jaga ännu billigare.

Brukar straffa sig!

Ett alternativ är att du väntar till 2017 då ett frihandelsavtal med USA / EU kan bli klart!

Det kan få den mest EU hatande raggare att vända kappan! ;)

Det finns fördelar med EU iaf;). Då får jag ta o beställa lite dela nu då:). Kommer att uppdatera här när jag fått hem grejorna o gör en jämförelse med priserna här hemma . Tackar så länge

Det finns fördelar med EU iaf;). Då får jag ta o beställa lite dela nu då:). Kommer att uppdatera här när jag fått hem grejorna o gör en jämförelse med priserna här hemma . Tackar så länge������

Glöm inte att liten beställning= dyr frakt. Stor beställning=billig frakt.

Rätt bra gå ihop alltså om du har fler vänner som behöver delar! http://npdlink.com är bäst då!

Händer att jag använder mej av shop usa när det beställs prylar från olika leverantörer och allt samlas hos shop usa för vidare frakt till mej. Använder deras tjänster speciellt då farligt gods som t.e.x. färger/lim/sprayburkar o.s.v. Man kan välja om man vill ha flyg el. sjöfrakt, bra och snabb kontakt och pris, kan rekomendera dom.

Tänkte bara slänga ut frågan om det finns någon mer där ute som är intresserad av att sammbeställa från USA?

Isf så delar man på frakten o får ett väldigt fördelaktig pris:). Min e-post är sotarjavel@hotmail.se. Så är det bara att höra av sig om någon är intresserad:D.

Mvh Roger

• 2 weeks later...