Jump to content

TRIM!!!! Filter, rör, modul,stift,sänkningssats!


detay

Recommended Posts

HEj!

1.

Jag rattar en Mustang GT conv. -95 med en v8 på 5.0 liter.

Jag har fixat ett öppet luftfilter kit från k&n.. Är det nån som vet om jag behöver skärma av från varmluft? Jag kan ju testa men sulle vara tacksam om nån som använder ett öppet filter själv kan berätta om sina erfarenheter.

2.

Har även beställt en modul från Motor Nord som tydligen ska ge 10% extra. Är det nån som vet nåt om denna modul? finns det andra?

3.

Nån som kan rekomendera en sänkningssats?

Den svajar som orginal rätt mycke i vind och högra hastigheter

(efter 120km/h)

Hoppas nån kan hjälp mig lite på traven..

=)

Link to comment
Share on other sites

2. tjena, nu vet jag ju inte riktigt var du bor men. Det finns en firma i Åstorp utanför helsingborg, som custombränner ett chip just för din bil..det är bättre än att fixa ett "postorderchip".. namnet på firman e TS-motorsport, du kan ju alltid kolla upp det..

ha det/mattias

Link to comment
Share on other sites

hmmm..ok!! hittade dom i sthlm också. Så imorrn bitti blir det bara att knappa numret på telefonen. Hur tycker du chippet funkar? Känner du nån skillnad? Effektökning?

Link to comment
Share on other sites

jag har inte fixat ett ännu, men det som e bra med att custmbränna ett chipp e ju att man verkligen får maximalt för "sin" bil. men jag har tyvärr inga uppgifter om effektökn osv, men när du har ringt dom får du hemskt gäran berätta vad de sa om ökning mm..

ha det så länge..

Link to comment
Share on other sites

Jag har nu ringt och pratat med dom. Ett Unichip för min bil kostar 5400kr. I detta ingår en effektmätning innan och efter installation. Effektökningen på just min bil ligger mellan 12%-18% (ca: 27-40 Hk). Det är alltså en märkbar skillnad. Även bränsleförbrukningen i låga hastigheter blir oftast minimal. Kolla: http://www.tsmotor.com

Dom har flera återförsäljare i stora delar av landet.

Så nu var det dags för mig att ringa o boka tid för Unichip. :)

Link to comment
Share on other sites

Tyvärr så har jag inte hittat en tid innan den 6 juni ännu. Jag åker nämligen iväg på semeseter den 8 juni o är bort i 7 veckor. Försöker desperat hitta en avbokad tid, annars blir det i augusti :(

Men jag har däremot mitt öppna luftfilter på väg...som jag hoppas kommer till nästa vecka :) det ska bli kul o se vad som händer..

Ha det bra..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Sänkningssats kan ni få ifrån Örebro Fjäderservice jag gav 3700kr med frakt. Sänker ca 2" blir ursnyggt :)

Lite stötig nu bara... men det är väl bara att vänja sig :)

Ett "Mac Cold Airintake" flyttar ju luftfiltret ut i skärmen... det kan jag rekomendera... provade att fixa med ett öppet filter inne i motorummet... men när bilen börjat gått varm så gick den inte så fint.

(ett extra plus om man flyttar ut det i skärmen är att man hör insugsljudet in i coupen grymt gott)

Det var någon kille i Norrköping som sålde Diablo Chip (fick detta mailet av honom':

-----------------------------------------------------------------------------------

Ett chip till din bil skulle gå på 4 250:- ink allt (tull, moms och frakt till Dig)

Chippet styr hela motorn i stort sett , luft, bränsle, tändning osv osv

Detta skulle ge minst 20 HP på hjulen. förmodligen mer eftersom Du har moddat den lite.

Bilen kommer att kunna utnyttja dom mods du satt på den mer effektivt med chippet.

Fler frågor ring mig 0708-197250

Mvh Anders

-----------------------------------------------------------------------------------

OM man senare moddar sin bil så ¨kan han bränna om chippet för det du moddat på bilen.

Ha det bäst , KimX

Link to comment
Share on other sites

KimX

vill du ha hjälp med prylar så finns det mycket billigare sätt att fixa allt du kan hitta i SE, jag betalade ca 2000 kr för mitt diablochip, så bara där spar du ca 2000 SEK, fjädrar till bilen ca 2000 SEK

vill du ha hjälp o hitta prylar eller få det leverat till din dörr, hör av dig till mig

Tomme

Link to comment
Share on other sites

Hej Tomme,

Det låter kanon :) för framtida inköp.

Jag ska över till Usa 25e Augusti - 25e September... då ska jag försöka få tag i lite roliga prylar till mussen min.

Jag ska till LosAngeles... de borde väl ha någon schyyst Musse shop där kan tänkas? Någon som vet??

Tänkte man kanske kunde köpa diablo chip och en brännare. :twisted:

Här är min bil föresten:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

vad har du för mods på bilen?

ska du bo på hotell eller hos vänner? jag menar har du bara en fast adress så kan dom skicka till dig oavsett var du bor, fast det e ju förstås kul o titta i en shop o sen köpa

bilen var superfin :)

Link to comment
Share on other sites

vad har du för mods på bilen?

ska du bo på hotell eller hos vänner? jag menar har du bara en fast adress så kan dom skicka till dig oavsett var du bor, fast det e ju förstås kul o titta i en shop o sen köpa

bilen var superfin :)

Jag ska bo på Hotell (Motell) samma hela månaden. Ja en shop vore kul att gå å plocka i... måste ju finnas någonstans i LA.

Mods... inte så mkt än... Bassani X.pipe(Bassani Cat) - Mac Cold Airintake - Flow Tech Headers - Sänksats från Örebro Fjäderservice - Fälgar 18" ATS "tror jag"(egentligen till Nissan 300). Focal/Audison stereo underbart ljud.

:arrow: Jag skulle gärna vilja ha lite tips/idéer på vad man ska köpa för kul. Skriv gärna lite här så jag kan göra en liten lista.

Min Lista:

*Pulleys

*Större Throttle

*Ny Tändfördelare/tändelar (race version??)

*Bensinpump

*www.Zex.com :twisted: lustgas kit

*Kolla efter begagnad kompressor(har inte råd med en ny just nu)

*Diablo :evil: chip (ev. med brännare)

*Polyp... bussningar

:idea: Mer ideer tack :idea:

Link to comment
Share on other sites

Hmm! postorder chip är inte att leka med. man ska akta sig för sånt. Vi ni chippa så ska ni göra det på rullande landsväg med ett s k unichip som ger upp till 20% effektökning, i mitt fall ca: 50 Hk. Plus att du kan få de inställningarna du vill ha.

Just ja! Jag har ett sprillans nytt ,oöppnat, öppet k&n filter. Ny pris: 3000. ger 10-15 Hk. är det nån som är intresserad??? :lol:8)

Link to comment
Share on other sites

Hmm! postorder chip är inte att leka med. man ska akta sig för sånt. Vill ni chippa så ska ni göra det på rullande landsväg med ett s k unichip som ger upp till 20% effektökning, i mitt fall ca: 50 Hk. Plus att du kan få de inställningarna du vill ha.

Just ja! Jag har ett sprillans nytt ,oöppnat, öppet k&n filter. Ny pris: 3000. ger 10-15 Hk. är det nån som är intresserad??? :lol:8)

Link to comment
Share on other sites

detay:

är det ett open air system? en massa delar mao, eller bara filteret som du stoppar i befintliga grejor ?

har du betalt 3000 sek för den så hoppas jag det är ett riktigt open air system, för det som du visar via länken konstar 35-45 dollar, ett riktigt bra system (open air) för dom äldre bilarna kostar ca 1600-2000 SEK levererat till dörren

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...