Jump to content

Justering av sido ruta Mustang 1969


Larry

Recommended Posts

Hej!Jag har ett stort problem med justering av sido rutan på min bil. Rutan hamnar ca 2cm från listen som sitter monterad på dörren. Det spelar ingen roll om jag lossar stagen där nere på dörren utan rutan är ändå långt från lusten som sitter längst med dörren. Hur kan man få rutan så att den trycker till listen på dörren?Hur skall sedan rutan ligga i den mjuka listen som är monterad i karossen? Skall den ligga mitt i listen i spåret där eller på utsidan listen?Tacksam för all hjälp.Mvh. En något uppgiven dörr justerare.

Link to comment
Share on other sites

Hej!Jag har ett stort problem med justering av sido rutan på min bil. Rutan hamnar ca 2cm från listen som sitter monterad på dörren. Det spelar ingen roll om jag lossar stagen där nere på dörren utan rutan är ändå långt från lusten som sitter längst med dörren. Hur kan man få rutan så att den trycker till listen på dörren?Hur skall sedan rutan ligga i den mjuka listen som är monterad i karossen? Skall den ligga mitt i listen i spåret där eller på utsidan listen?Tacksam för all hjälp.Mvh. En något uppgiven dörr justerare.
Skulle också vilka veta detta. Jag har exakt samma problem på min Cougar av samma årsmodell. Verkar vara något generalfel på dessa bilarna. Är det på förarsidan det glappar? Det är det på min.
Link to comment
Share on other sites

Hej.

Jag hade samma problem på min 70:a cab. Det visade sig att dom runda stängerna (2 st.) som hållarna för rutan löper längs var krökta. Fick demontera dessa och hålla på att rikta om dom tills att rutorna kom i rätt position. Bifogar en pdf. som kanske hjälper. Finns en pil som pekar på den ena vid nr. 21546.

/Dan__www.fordmuscleforums.com_attachments_mustang-pages-1965-.pdf

Link to comment
Share on other sites

Tänk på att verkligen trycka ner rutan i spåren när du har limmat annars kan det bli att rutan inte håller helt tätt mot listerna. Det blir lätt smuts i spåren där rutan skall sitta så gör ordentligt rent där innan du limmar.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...