Zundapp-71 February 19, 2015 Report February 19, 2015 Någon som har mallar att sälja till en shelbysänkning? Pris? Har någonstans läst att det är för stora nackdelar att göra en dylik, några åsikter om det. Tacksam för svar. //BosseCMC 4268 Citera
turbo57 February 20, 2015 Report February 20, 2015 Hej, har tyvärr ingen mall men det finns säkert nån här som har. Kolla bara så du inte får till -66 a som inte är lika som -67. Har bara läst positivt om shelby droppet, men om man sänker mer är det tydligen risk att knutarna får stryk. (Finns shims för att kompensera med)/Leif Citera
fast66 February 20, 2015 Report February 20, 2015 http://budgetrestomod.weebly.com/shelby-drop.htmlmallen på bilden har jag limmat på en tjock aluminiumplåt och borrat ur. Då bultar du mallen i länkarmarnas fästen och borrar de nya hålen.mvhClaes Citera
Zundapp-71 February 21, 2015 Author Report February 21, 2015 Vad vet jag, fick ett svar från SET,(Hej,Vi använder inte Shelbysänkning som en del av att förbättra väghållningen, det är förmånga nackdelar.Idag 50 år senare finns betydligt bättre sätt att bygga väghållning.Läs på vår hemsida under TEKNIKÅterkom gärna om du har funderingarHälsningar / RegardsGöran ForsbergSET Special Engineering TeamSweden)//Bosse Citera
turbo57 February 21, 2015 Report February 21, 2015 Givetvis har de rätt i att det finns bättre sätt att förändra framvagnsgeometrin idag, men shelby droppet kostar inget mer än lite jobb/Leif Citera
Patrik Mustang67 February 22, 2015 Report February 22, 2015 Har kört med shelbysänkning på min bil i 5 år utan problem. Bra väghållning. Om nu vissa delar sluts snabbare ?? så kör man inte lika mycket som om det skulle vara en bruksbil. Citera
Andrew February 22, 2015 Report February 22, 2015 Visst har det hänt en del på 50år men den mest kostnadseffektiva förändringen på en Mustangs framvagn är att göra ett Shelbydrop sänker inte bilen så mycket som man kan tro. Har själv kört med Shelbydrop i drygt tjugo år på varenda musse jag haft har inte märkt att det sliter på spindelbultarna. Nu kör jag med en och en halv tum drop och då har jag satt dit negative wedge kit för att inte spindelbultarna ska ta stryk. Så bara kör du kommer att märka skillnad.MvhAndrew Citera
turbo57 February 22, 2015 Report February 22, 2015 Tack Andrew, trodde du tyckte mitt inlägg om att det var kostnaden för shelby droppet bara var fel. Har ju bara kört lite mer än 2 säsonger men det finns absolut ingenting att klaga på, bilrackaren går som på räls/Leif Citera
Andrew February 22, 2015 Report February 22, 2015 Kom på att jag var lite otydlig, det jag opponerade mig emot var att den gode Göran F tyckte att det var nackdelar med Shelbydrop kan inte säga att jag märkt några. Men vad vet väl jag Citera
turbo57 February 22, 2015 Report February 22, 2015 Det går väl att göra många förbättringar på våra gamla bilar, det är väl bara att öppna plånboken om man vill det/Leif Citera
Andrew February 22, 2015 Report February 22, 2015 Håller helt med tänk bara på att inte ta i för hårt och ta en riktig funderare över vad du ska använda bilen till Vi har en förmåga att ta i överkant Citera
Zundapp-71 February 23, 2015 Author Report February 23, 2015 Tackar för info, det blir ett -drop, och byte av länkarmar.//Bosse Citera
Andrew February 23, 2015 Report February 23, 2015 Tänk bara på att det finns olika kvalitéer på dessa ett fabrikat som brukar vara bra är Moog eller de som Scott Drake har de kan du köpa på Vp-autoparts- Citera
bosewallius March 2, 2015 Report March 2, 2015 Jag har kört med övre bärarmsäkning på min 67:a Shelby i mer än 30 år. Bytte till manuell styrning från servo samtidigt och har aldrig ängrat mig.Nackdelar, tja, blev lite tungstyrd och man får lite bump steer, dvs när bilen gungar till i gropar ändras toe in värdena lite. Inget att oroa sig för dock.I ett idealt fall skulle man behöva en centrallänk som kompenserar för detta men som sagt inget big deal. Jag kan rekommendera dig att köpa boken Boss 302 Chassis Modification. Där talar man om tre olika steg varav steg två innebär bärarmssäkningen.Personligen skulle jag aldrig göra sänkningen på en bil med servostryrning men andra har säkert en annan uppfattning.Lycka till.CMC342 Bosse Sewallius Citera
Recommended Posts