Tobbe1977 March 30, 2015 Report March 30, 2015 Jag tog ut min igår men det visade sig att batteriet är kasst så nu blir det till att leta nytt.Visar sig att det inte var det lättaste att hitta ett som passar så får fortsätta leta.. Citera
Wallentin March 30, 2015 Report March 30, 2015 Snygg! verkligen snyggt!Tack så mycket Rätt stor förvandling sen man köpte den för 1,5 år sen. Då var den helt original Citera
IEFBR14 April 1, 2015 Report April 1, 2015 Påställd idag och Jungfruturen avklarad Behöver dock nytt batteri (har original från 2008 ).Tänkte prova OKQ8-batteriet som någontipsade om här på forumet. Citera
Tobbe1977 April 1, 2015 Report April 1, 2015 Påställd idag och Jungfruturen avklarad Behöver dock nytt batteri (har original från 2008 ).Tänkte prova OKQ8-batteriet som någontipsade om här på forumet.Härligt. Då hade du samma strul med batteriet som jag. Mitt hade suttit i sedan okt -06.Jag köpte ett 71 amp Tudor för 1085:-.. :-) Citera
Gtttggg April 2, 2015 Report April 2, 2015 Min bil är också påställd och första turen har jag gjort. Alltid ovant att köra bilen efter vintern. Citera
Taz April 2, 2015 Report April 2, 2015 I helgen lär man nog se en del trevliga bilar ute i Jönköping med omnejd custom motor show Skickas från min iPad via Tapatalk Citera
Gtttggg April 4, 2015 Report April 4, 2015 Jag såg många fina bilar på vägarna i samband med custom motor show. Citera
Hajas April 7, 2015 Report April 7, 2015 Ställde på i torsdags, o vilken glädje. Satt o flinade som en dåre när vi rullade iväg. ÄHÄNTLIGEN Citera
Tobbe1977 April 8, 2015 Report April 8, 2015 Fin vårrunda på Österlen under påskhelgen[ATTACH=CONFIG]33962[/ATTACH]Brantevik är riktigt charmigt på sommaren.. :-) Citera
NackaBosse April 11, 2015 Report April 11, 2015 Fortfarande osopat på våra lokalgator. I tisdags skulle jag provstarta efter vintern efter att ha kontrollerat alla vätske- och oljenivåer. Det var en stundens ingivelse så jag hade inte laddat batteriet. Det bar sig inte bättre än att innan förgasaren blivit fylld med bensin med den mekaniska bränslepumpen, som drivs av kamaxeln hade jag kört slut på batteriet. (Suck). Idag försökte jag igen efter laddning av batteriet. Jag hörde hur solenoiden slog till men motorn rörde sig inte en tum. Efter fem försök försökte jag vrida motorn för hand för att få bättre läge. Inte en chans! Ni som är tillräckligt gamla kanske kommer ihåg att det var omöjligt att få igång sin modellångmaskin om kolven stod i botten. Antog att det var något liknande fenomen här att vevstakarna hade stannat i ett läge där de låste varandra. Efter ytterligare några försök med startmotorn hade jag tydligen fått vevstakarna att flytta sig i läge så startmotorn orkade dra. Då smällde den igång på studs efter lite choke. Efter c:a 15 sekunders gång kunde jag trycka in choken helt. Den spann som en katt (jo, jag vet för jag har två stycken). Nu återstår provturen. Citera
bebbe April 11, 2015 Report April 11, 2015 Har faktiskt hunnit köra över 250mil med min -08. Rätt mycket med tanke på att bilen hade rullat 246mil totalt! I början på året. Även hunnit montera ett FR CAI och FR500 rör. Plus ett BBK 62 mm throttle body. Har gjort en hel del! Skall se om jag hinner få på BBK headers och X-pipe innan sommaren också Skickas från min iPhone via DX8 Citera
NackaBosse April 11, 2015 Report April 11, 2015 Jag får inte ihop det.(???) Hur har du kunnat köra 250 mil om bilen gått 246 mil totalt? Citera
bebbe April 11, 2015 Report April 11, 2015 När jag tog ut den hade den rullat 246mil Skickas från min iPhone via DX8 Citera
NackaBosse April 11, 2015 Report April 11, 2015 Aha! Här gäller det att vara övertydlig, så vi förstår. Citera
bebbe April 11, 2015 Report April 11, 2015 Ja, när jag läste det igen såg det lite knasigt ut . Har ändrat lite nu Skickas från min iPhone via DX8 Citera
kjorran April 12, 2015 Report April 12, 2015 Flyttade hem Mustangen från vintergaraget igår. En tur på ca 3 mil. Min dotter fick göra sin premiär i förarstolen. Citera
TheyLive April 13, 2015 Report April 13, 2015 Besiktigade med blank papper i lördags så nu är det dags Citera
pony April 13, 2015 Report April 13, 2015 Och igår så ville bilen inte starta. Problemsökning påbörjad.Fin vårrunda på Österlen under påskhelgen[ATTACH=CONFIG]33962[/ATTACH] Citera
NackaBosse April 13, 2015 Report April 13, 2015 För oss med gammelbilar är det ju bra två saker att kontrollera, gnista till stiften och bränsletillförsel. Det här löser du. Citera
bebbe April 14, 2015 Report April 14, 2015 Faktiskt samma sak med nyare bilar. Går också på bränsle och gnista. Enda skillnaden är att det finns ett helt gäng "verkmästare" under huven som bestämmer var när och hur Skickas från min iPhone via DX8 Citera
pony April 14, 2015 Report April 14, 2015 För oss med gammelbilar är det ju bra två saker att kontrollera, gnista till stiften och bränsletillförsel. Det här löser du.Solenoiden tickar. Hände vid något tillfälle förra året. Fixade genom att dra om någon kabel och sedan verkade allt perfekt.Gick igenom kablaget mellan solenoiden och batteri+generator(?) nu innan påskhelgen och det verkade göra susen. Bilen körde hur fint som helst nu under påskhelgen.Jag vet vad jag ska göra i helgen i alla fall. Citera
Recommended Posts