Jump to content

vilka har hunnit komma ut i år?? :)


TheBullitt

Recommended Posts

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Påställd idag och Jungfruturen avklarad :D

Behöver dock nytt batteri (har original från 2008 ).

Tänkte prova OKQ8-batteriet som någon

tipsade om här på forumet.

Link to comment
Share on other sites

Påställd idag och Jungfruturen avklarad :D

Behöver dock nytt batteri (har original från 2008 ).

Tänkte prova OKQ8-batteriet som någon

tipsade om här på forumet.

Härligt.

Då hade du samma strul med batteriet som jag. Mitt hade suttit i sedan okt -06.

Jag köpte ett 71 amp Tudor för 1085:-.. :-)

Link to comment
Share on other sites

Fortfarande osopat på våra lokalgator. I tisdags skulle jag provstarta efter vintern efter att ha kontrollerat alla vätske- och oljenivåer. Det var en stundens ingivelse så jag hade inte laddat batteriet. Det bar sig inte bättre än att innan förgasaren blivit fylld med bensin med den mekaniska bränslepumpen, som drivs av kamaxeln hade jag kört slut på batteriet. (Suck). Idag försökte jag igen efter laddning av batteriet. Jag hörde hur solenoiden slog till men motorn rörde sig inte en tum. Efter fem försök försökte jag vrida motorn för hand för att få bättre läge. Inte en chans! Ni som är tillräckligt gamla kanske kommer ihåg att det var omöjligt att få igång sin modellångmaskin om kolven stod i botten. Antog att det var något liknande fenomen här att vevstakarna hade stannat i ett läge där de låste varandra. Efter ytterligare några försök med startmotorn hade jag tydligen fått vevstakarna att flytta sig i läge så startmotorn orkade dra. Då smällde den igång på studs efter lite choke. Efter c:a 15 sekunders gång kunde jag trycka in choken helt. Den spann som en katt (jo, jag vet för jag har två stycken). Nu återstår provturen.

Link to comment
Share on other sites

Har faktiskt hunnit köra över 250mil med min -08. Rätt mycket med tanke på att bilen hade rullat 246mil totalt! I början på året.

Även hunnit montera ett FR CAI och FR500 rör. Plus ett BBK 62 mm throttle body. Har gjort en hel del!

Skall se om jag hinner få på BBK headers och X-pipe innan sommaren också :D

Skickas från min iPhone via DX8

Link to comment
Share on other sites

Faktiskt samma sak med nyare bilar. Går också på bränsle och gnista. Enda skillnaden är att det finns ett helt gäng "verkmästare" under huven som bestämmer var när och hur :D

Skickas från min iPhone via DX8

Link to comment
Share on other sites

För oss med gammelbilar är det ju bra två saker att kontrollera, gnista till stiften och bränsletillförsel. Det här löser du.

Solenoiden tickar. Hände vid något tillfälle förra året. Fixade genom att dra om någon kabel och sedan verkade allt perfekt.

Gick igenom kablaget mellan solenoiden och batteri+generator(?) nu innan påskhelgen och det verkade göra susen. Bilen körde hur fint som helst nu under påskhelgen.

Jag vet vad jag ska göra i helgen i alla fall.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...