March 15, 201510 yr comment_143270 Hej,jag har en mach 1 -73 med en fmx låda. Upplever att den lägger i växlarna rätt hårt då jag exempelvis lägger in drive från parkering. Har hört att dessa lådor växlar rätt hårt men upplever det lite onaturligt. Någon som har erfarenhet av dessa?mvh rikard
March 15, 201510 yr comment_143284 FMX växlar inget annorlunda än andra lådor men är känsligare vid förändringarProblemet kan vara trasig vakuummodulator så byt ut den.Byt även ut slangarna till modulatorn.Sänk tomgången så mycket motorn är bekväm med.FMX är ofta utsatt för tidigare trimm och har den ett shiftkit i sig så kommer du inte ifrån den stenhårda växlingen.Om du inte kontaktar mig för jag har prylar för återställa FMX till original! Skickas från min iPad via Tapatalk
March 18, 201510 yr comment_143355 Är det bara när du står still o lägger i driven - i övrigt mjuk växling vid körning?Då kan det helt enkelt vara så trist som en sliten bakaxel med större glapp än normalt som gör att det dunkar till
May 31, 20159 yr Author comment_145317 Är det bara när du står still o lägger i driven - i övrigt mjuk växling vid körning?Då kan det helt enkelt vara så trist som en sliten bakaxel med större glapp än normalt som gör att det dunkar tillJag upplever att den växlar mjukt i övrigt, tycker att den kastar in ettan rätt hårt men sen växlar den fint. Är det bara att byta bakaxel ifall det är glappt eller finns det renoveringskitt?
June 2, 20159 yr comment_145345 Hej.Har FMX med shiftkit, den smäller in tvåan väldigt hårt. Har även tendensen med att ettan går in hårt när man lägger i driven. Skulle kanske prova att byta vacummodulatern. Någon som vet var man köper en sådan?/Dan