Kilo March 26, 2015 Report Share March 26, 2015 Hej alla.Har fundering på att montera diff på bakaxel. Vad ska man ha? På vilket sätt ser man dimension på bakaxel.tacksam för svar. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund March 26, 2015 Report Share March 26, 2015 Originaltyp som du kan köpa från Summit RacingLamelldiffKan köpas i delar eller komplett ny klumpDimension kan du börja med kolla på änden där hjulet är monterat.Om drivaxeln har en slät yta med 2st runda hål = 31 splines och 9'' hus (troligen inte)Om drivaxeln har ett stort lite fyrkantigt hål = 28 splines 8'' eller 9'' husOm det är 8'' eller 9'' hus måste du läsa av på bricka som sitter vid klumpenMan kan även se på huset om du tar en bild på detGissar på 8'' som är vanligastDen ser ut såhär bakifrån med en stor innåtgående vårta på vardera sida om klumpen Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilo March 26, 2015 Author Report Share March 26, 2015 Klockrent svar Per, uppskattar jag verkligen, tack. Ska kolla upp det och kolla in Summit racing . Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund March 26, 2015 Report Share March 26, 2015 No probs!!Blev nyfiken och såg utbud rätt begränsat för 8'' Currie går att lita på!http://www.summitracing.com/int/parts/cur-ce-5023n/overview/ Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars A March 27, 2015 Report Share March 27, 2015 HejJag satte i en Detroit Locker i min 9 tummare. Perfekt för mig som gillar att gasamen ingen bekväm sak på gatan. har lite hyss för sig vid motorbroms och lätt gaspådrag Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
FreRoth March 27, 2015 Report Share March 27, 2015 Hej. Satte dit en Auburn på min 8" nu i vinter med 3.25 utväxling. Har dock inte provkört än... [emoji4] Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
rossander April 2, 2015 Report Share April 2, 2015 Jag kör med den här http://www.yukongear.com/ProductDetails.aspx?ProdID=1266Funkar klockrent ! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrew April 2, 2015 Report Share April 2, 2015 När man kör med Detroit Locker finns det ett gammalt beprövat knep för att slippa att bilen ormar sig vid gaspådrag och gassläpp.Fyll det ena bakhjulet med säg 2,5kg sen mät från asfalt till överkant på fälgen, ta sen det måttet till det andra hjulet och fyll eller töm till ni har samma mått.Provkör sedan och ni kommer bli förvånade vips så fungerar det kanon... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Lindström April 2, 2015 Report Share April 2, 2015 När man kör med Detroit Locker finns det ett gammalt beprövat knep för att slippa att bilen ormar sig vid gaspådrag och gassläpp.Fyll det ena bakhjulet med säg 2,5kg sen mät från asfalt till överkant på fälgen, ta sen det måttet till det andra hjulet och fyll eller töm till ni har samma mått.Provkör sedan och ni kommer bli förvånade vips så fungerar det kanon... Intressant tips Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.