Jump to content

Färgkod till huv mustang 1969

s-code

Recommended Posts

Hej !

Är det någon som har koll på vad den svarta färgen på huven på en -69 Mustang har för färgkod eller färgnummer ?

Eller om den finns så det stämmer med nån annan färg.

Mvh: Niklas

Svart är svart så det finns ingen kod mer än så.

Däremot mängden mattmedel som man tillsätter är det som gör det hela och den är svår sätta recept på eftersom det reagerar olika på det kemiska innehållet på färgen.

Var lite andra kemikalier 45år sedan

Ett glans tal på 50% skulle jag nog välja annars kommer det uppfattas som för blankt.....För matt är inte heller snyggt

Lackerare brukar sätta namn så som "sidenmatt" , "äggskal" för beskriva det hela....Brukar lösa sig bara med att prata om det

Original varierade också har jag sett så Ford var inte helt noga heller.

Svart är svart så det finns ingen kod mer än så.

Däremot mängden mattmedel som man tillsätter är det som gör det hela och den är svår sätta recept på eftersom det reagerar olika på det kemiska innehållet på färgen.

Var lite andra kemikalier 45år sedan

Ett glans tal på 50% skulle jag nog välja annars kommer det uppfattas som för blankt.....För matt är inte heller snyggt

Lackerare brukar sätta namn så som "sidenmatt" , "äggskal" för beskriva det hela....Brukar lösa sig bara med att prata om det

Original varierade också har jag sett så Ford var inte helt noga heller.

Hej Per !

Tack för snabbt svar. Jo jag misstänkte att det inte skulle vara så lätt att få tag i en färgkod. Men jag får höra med nån lackfirma om dom kan fixa till nåt som är i närheten av den som är original.

Mvh: Niklas

It was Ditzler #9295 (citerat Jeff Speegle som är en av de bästa i världen på Classic Mustangs). Svårt om inte omöjligt att blanda den färgen iaf i Sverige. Tvärtemot Per så tror jag att Ford var lite noga ;-)

Jovisst var Ford noga.

Hittade det her.

1969 Boss/Mach= DDL 9295 (acrylic lacquer)semi gloss black

1970 Boss/Mach= DDL 9381 textured black (acrylic lacquer), for hood, deck lid, tail light panel, and rear window mildings

1970 Boss/Mach= DDL 9423 Low Gloss black (factory pack acrylic lacquer) for shaker, shaker trim ring, rear louvers, tail light bezels, rear spoiler

1971 Boss/Mach= DDL 9423 Low Gloss black

mvh

John