starfire April 14, 2015 Report April 14, 2015 Hej!Jag är ny här på forumet. Jag har köpt en Mercury Cougar Cab 1972 med 351 Cleveland som enligt uppgift från säljaren ska vara uppborrad till 400 av tidigare ägare. Jag antar att det är 408 som verkar vara standard när det gäller stroker 351. Jag behöver förslag på någon firma eller person som kan hjälpa mig med inställning av förgasare och tändning. Motorn startar snällt men lever rövare innan den blir helt varm. Den baktänder så folk hoppar högt och jag får skämmas..... Det sitter en helt ny Holley 600 på nu. Försäkringsjobb efter tidigare motorbrand.Det första jag köpte innan hemresan till Stockholm från Jönköping var en pulverbrandsläckare Som sagt, förslag på Fordguru mottages tacksamt.Med vänlig hälsningHenry Citera
FreRoth April 15, 2015 Report April 15, 2015 Hej Henry. Kolla med Lasse på RPM-Racing.se. Han håller till i Habo så det är ju bara 15 min från Jönköping. Citera
starfire April 15, 2015 Author Report April 15, 2015 Tack Fredrik,Jag glömde skriva att jag bor i Stockholm vilket var klantigt av mig. Citera
Per Berglund April 15, 2015 Report April 15, 2015 Jari Konola!Dyr, duktig envis finne på allt som smäller!!! Har haft 2 motorer där dock inte Cleveland Citera
mhdin April 18, 2015 Report April 18, 2015 Roffe på Lundblads motor i Rågsved, han bänkar också om man törs. http://www.lundbladmotor.se/ Citera
NackaBosse April 18, 2015 Report April 18, 2015 Hade min musse hos Lundblads motor för några år sedan för optimal inställning av förgasare och tändning. Sedan dess spinner den som en katt och går hur lugnt och bra som helst. Citera
starfire July 1, 2015 Author Report July 1, 2015 Tack alla för era uppslag. Nu har jag den info jag behöver! Citera
Recommended Posts