Jonasm April 25, 2015 Report Share April 25, 2015 Har prolem med framvagnen på min Mustang. Jag behöver hela E12 själv. Jo jag vet att dom har dåliga egenskaper längs våra vägar.Men vad är de FÖRSTA ni brukar kolla upp. (Förutom däcken)Tacksam för tips. Skickat från min SM-G900F via Tapatalk Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tbird April 25, 2015 Report Share April 25, 2015 Vad frågar du efter ang. framvagnen?Har du stooora fälgar med tejpremsa till däck?Då får man räkna med detta. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonasm April 25, 2015 Author Report Share April 25, 2015 Nä nä ja har oldskool 15 tum.De är så att mussen vinglar över hela vägen när man kör. Precis som om nå stag eller bussning är slut. Men ja hittar inget Skickat från min SM-G900F via Tapatalk Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
JBA69 April 26, 2015 Report Share April 26, 2015 Har du justerat styrsnäckan? Gjorde susen på min! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbo57 April 26, 2015 Report Share April 26, 2015 Håller med börja me styrsnäckan, är alla bussningar ok, stötdämpare fjädrarna, gör en riktig framvagnsinställning. Min gamling går som på räls nu inga tendenser till bump stear eller vinglande på vägen helt odramatiskt att släppa ratten (OBS inget att rekommendera)/Leif Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
NackaBosse April 26, 2015 Report Share April 26, 2015 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonasm April 26, 2015 Author Report Share April 26, 2015 Tack för tipsen. Ska ut o kolla på de. Skickat från min SM-G900F via Tapatalk Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
magnusl April 27, 2015 Report Share April 27, 2015 Hej Jonas MJag renoverade allt i framvagnen med nya bussningar och kände fortfarande att styrningen var gungig mitt fel låg i original henkel bak byt till hemgjorda minst 5 mm platt järn originalen är mycket mjuka och gungar i sidled detta gjorde mer än nya bussningarna för mig ? Finns en bra beskrivning av hur man bygger bättre väghållning ( kolla i forumet tror att hemsidan heter svt ?? )Med vänlig hälsningMagnus L Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonasm April 27, 2015 Author Report Share April 27, 2015 Hej Jonas MJag renoverade allt i framvagnen med nya bussningar och kände fortfarande att styrningen var gungig mitt fel låg i original henkel bak byt till hemgjorda minst 5 mm platt järn originalen är mycket mjuka och gungar i sidled detta gjorde mer än nya bussningarna för mig ? Finns en bra beskrivning av hur man bygger bättre väghållning ( kolla i forumet tror att hemsidan heter svt ?? )Med vänlig hälsningMagnus LJo dom henkelna har ja gjort i 10mm platjärn. Säkert efter samma byggbeskrivning som du.Tror att de ligger i styrsnäckan.Tack iaf.Skickat från min SM-G900F via Tapatalk Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
miljoKent May 17, 2015 Report Share May 17, 2015 Säkerställ också att du har friska bladfjädrar, stötdämpare, krängningshämmare och bussningar + hjulinställning - jag gjorde det o bytte hela väghållningspaketet o fick en bil som går stadigt även i svängarna. Blir en otrolig skillnad Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts