Akeron May 2, 2015 Report Share May 2, 2015 Så här har den ståt i 35 år. Nu börjar resan!!! [ATTACH=CONFIG]34276[/ATTACH] Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Draken May 2, 2015 Report Share May 2, 2015 Lycka till under resans gång =) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Akeron May 16, 2015 Author Report Share May 16, 2015 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Akeron May 16, 2015 Author Report Share May 16, 2015 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tbird May 16, 2015 Report Share May 16, 2015 Du verkar ha fått tag på en riktigt bra bil.Trodde aldrig att den skulle se så bra ut efter tvätt invändigt och utvändigt. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Akeron May 16, 2015 Author Report Share May 16, 2015 Tack, fler bilder kommer i em Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tbird May 16, 2015 Report Share May 16, 2015 Hur är det motor och växellåda efter så lång vila. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Akeron May 16, 2015 Author Report Share May 16, 2015 Motorn har gått 8034 mil, svärfarsan ställde undan p.g.a att holly förgasaren flödade över bensin. Motorn går runt samt inga problem att få i N samt rullade lätt. Tänkte bifoga bilder på motorn för att få hjälp med koderna, har letat men det är en djungel. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tbird May 16, 2015 Report Share May 16, 2015 Wow, det verkar vara en riktigt bra bil.Körde han den året runt eller var det bara en sommarbil.Anledningen jag frågar är om det finns rost på den.På bilderna så verkar karossen vara bra från kamera vinklarna.Ibland kan de bli rostätna under pga. alltid fuktigt under, men det verkar som bilen stått på en upphöjning/platå. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
NackaBosse May 16, 2015 Report Share May 16, 2015 Vilken superbil! Tänk att den stått orörd i 35 år! Och vilket lyft efter lite tvätt!Måste få komma och titta. Antar att vi inte bor så långt från varandra. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhdin May 16, 2015 Report Share May 16, 2015 Håller med föregående, ser riktigt bra ut. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Akeron May 16, 2015 Author Report Share May 16, 2015 Rost finns! Var precis och hämtade flyglarna, ser ok ut. Har ståt med punkterade däck på jord, så jag hade inte stora förhoppningar om att den gick att rädda. Än så länge är jag positivt överraskad Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tbird May 16, 2015 Report Share May 16, 2015 Det ska du vara.... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrew May 16, 2015 Report Share May 16, 2015 Ska bli kul att följa detta projekt Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Akeron May 16, 2015 Author Report Share May 16, 2015 Ska bli kul att följa detta projekt Hämtning av flyglar Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrew May 16, 2015 Report Share May 16, 2015 Du lär ha att göra ett tag framöver, blir nästan lite avundsjuk min bil har varit klar i dryga två år nu så man börjar snegla på projekt...... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mathias78 May 16, 2015 Report Share May 16, 2015 Fasen va fräckt [emoji106] Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Akeron May 17, 2015 Author Report Share May 17, 2015 Nu har jag bestämt mig! Bygger invändigt med plyfa i garagetältet å kör en "Overhaulin" ut med rubbet! Mitt första Overhaulin var min Nova Cab, innan den hade jag aldrig renoverat bilar tidigare. Så jag tar med mig erfarenheten från mina tidigare misstag och rockar på. Tips samt delar tas/köpes tacksamt emot. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Akeron May 17, 2015 Author Report Share May 17, 2015 Motor koll! Vet att motorn är Q= 351 Cleveland 4V Cobra Jet (rätta mig om jag har fel). Resterande nr på insuget D3ZE-9425-AA X, nr 4 på toppen i främre hörnet samt ventil kåpa har nr K 620 A 16A. Läst att tidiga 73 kan ha olika från övriga 73'or, någon som vet???? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohnRB May 19, 2015 Report Share May 19, 2015 Motor koll! Vet att motorn är Q= 351 Cleveland 4V Cobra Jet (rätta mig om jag har fel). Resterande nr på insuget D3ZE-9425-AA X, nr 4 på toppen i främre hörnet samt ventil kåpa har nr K 620 A 16A. Läst att tidiga 73 kan ha olika från övriga 73'or, någon som vet????http://www.mustangtek.com/FordIntake.htmlhttp://fordification.net/tech/engineIDtags_cars.htmMvhJohn Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Backman cmc 1152 May 29, 2015 Report Share May 29, 2015 Vad bra att ännu en stor Mustang räddas Tummen upp! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Akeron July 12, 2015 Author Report Share July 12, 2015 Nu är den ner plockad och blästrad framvagn och motor rum. Skall blästra hela bilen två gånger till p.g.a rost på udda ställen Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts