Jump to content

Efter 35 år skall den åter komma till liv, Mach 1 1973 351 4V Q


Akeron

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Motorn har gått 8034 mil, svärfarsan ställde undan p.g.a att holly förgasaren flödade över bensin.

Motorn går runt samt inga problem att få i N samt rullade lätt. Tänkte bifoga bilder på motorn för att få hjälp med koderna, har letat men det är en djungel.

Link to comment
Share on other sites

Wow, det verkar vara en riktigt bra bil.

Körde han den året runt eller var det bara en sommarbil.

Anledningen jag frågar är om det finns rost på den.

På bilderna så verkar karossen vara bra från kamera vinklarna.

Ibland kan de bli rostätna under pga. alltid fuktigt under, men det verkar som bilen stått på en upphöjning/platå.

Link to comment
Share on other sites

Rost finns! Var precis och hämtade flyglarna, ser ok ut. Har ståt med punkterade däck på jord, så jag hade inte stora förhoppningar om att den gick att rädda. Än så länge är jag positivt överraskad

Link to comment
Share on other sites

Du lär ha att göra ett tag framöver, blir nästan lite avundsjuk min bil har varit klar i dryga två år nu så man börjar snegla på projekt......

Link to comment
Share on other sites

Nu har jag bestämt mig! Bygger invändigt med plyfa i garagetältet å kör en "Overhaulin" ut med rubbet! Mitt första Overhaulin var min Nova Cab, innan den hade jag aldrig renoverat bilar tidigare. Så jag tar med mig erfarenheten från mina tidigare misstag och rockar på. Tips samt delar tas/köpes tacksamt emot.

Link to comment
Share on other sites

Motor koll! Vet att motorn är Q= 351 Cleveland 4V Cobra Jet (rätta mig om jag har fel). Resterande nr på insuget D3ZE-9425-AA X, nr 4 på toppen i främre hörnet samt ventil kåpa har nr K 620 A 16A. Läst att tidiga 73 kan ha olika från övriga 73'or, någon som vet????

Link to comment
Share on other sites

Motor koll! Vet att motorn är Q= 351 Cleveland 4V Cobra Jet (rätta mig om jag har fel). Resterande nr på insuget D3ZE-9425-AA X, nr 4 på toppen i främre hörnet samt ventil kåpa har nr K 620 A 16A. Läst att tidiga 73 kan ha olika från övriga 73'or, någon som vet????

http://www.mustangtek.com/FordIntake.html

http://fordification.net/tech/engineIDtags_cars.htm

Mvh

John

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...