Jump to content

Featured Replies

  • 2 weeks later...
  • Author
comment_144902

Motorn har gått 8034 mil, svärfarsan ställde undan p.g.a att holly förgasaren flödade över bensin.

Motorn går runt samt inga problem att få i N samt rullade lätt. Tänkte bifoga bilder på motorn för att få hjälp med koderna, har letat men det är en djungel.

comment_144903

Wow, det verkar vara en riktigt bra bil.

Körde han den året runt eller var det bara en sommarbil.

Anledningen jag frågar är om det finns rost på den.

På bilderna så verkar karossen vara bra från kamera vinklarna.

Ibland kan de bli rostätna under pga. alltid fuktigt under, men det verkar som bilen stått på en upphöjning/platå.

  • Author
comment_144945

Nu har jag bestämt mig! Bygger invändigt med plyfa i garagetältet å kör en "Overhaulin" ut med rubbet! Mitt första Overhaulin var min Nova Cab, innan den hade jag aldrig renoverat bilar tidigare. Så jag tar med mig erfarenheten från mina tidigare misstag och rockar på. Tips samt delar tas/köpes tacksamt emot.

  • Author
comment_144950

Motor koll! Vet att motorn är Q= 351 Cleveland 4V Cobra Jet (rätta mig om jag har fel). Resterande nr på insuget D3ZE-9425-AA X, nr 4 på toppen i främre hörnet samt ventil kåpa har nr K 620 A 16A. Läst att tidiga 73 kan ha olika från övriga 73'or, någon som vet????

comment_145045
Motor koll! Vet att motorn är Q= 351 Cleveland 4V Cobra Jet (rätta mig om jag har fel). Resterande nr på insuget D3ZE-9425-AA X, nr 4 på toppen i främre hörnet samt ventil kåpa har nr K 620 A 16A. Läst att tidiga 73 kan ha olika från övriga 73'or, någon som vet????

http://www.mustangtek.com/FordIntake.html

http://fordification.net/tech/engineIDtags_cars.htm

Mvh

John

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...