Jump to content

Nya besiktningsregler ställer till problem!!


Recommended Posts

Jag är rätt säker på att detta beror på att besiktningsföretagen fått bakläxa av Swedac och att detta då medför att vi vanliga Svenssons får ta smällen för något som besiktningsföretagen slarvat med.

Jag blir förbannad när jag tänker på det iom. att jag själv är i den branschen. :evil:

Alla tenderar att över tid tänja på regler...Särskilt när regler är luddiga så som de gärna och ofta är i Sverige och det gäller det mesta.

När det gäller detta med uppmärkningen så är det som vanligt regler som bara gäller vissa....Varför inte alla årsmodeller på bilar kan man tycka??

Ungefär som att det är krav på cykelhjälm...... men bara för barn!!

Sverige är bra mesigt!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Jag ska besikta min -70a i April och har naturligtvis funderat på detta eftersom numret sitter under skärmen. Enligt besiktningsmannen räcker det med att jag kan påvisa att numret ska sitta under skärmen. I en av mina gamla Mustangböcker står det tydligt att numret sitter dolt, vilket ska räcka. Vi får se vad de säger...

Link to comment
Share on other sites

Började i helgen med att börja skruva bort skärmen när jag av en slump hittade artikeln om de nya reglerna som är på gång. Kommer nu att skruva tillbaka skärmen och hålla tummarna att besiktningen går bra i maj.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...