Jump to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum - Classic Mustang Club Sweden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

comment_144658
Som rubriken lyder så letar jag efter headers till min mustang 70.

Det sitter snart en 460 med c6, manuell styrning och bromsar

Förslag på vad som skulle passa? med eller utan lite mod

Mvh Fredrik

Det är ju en "bastard" till kombo som du valt.

Har själv mekat med exakt den kombon och jag törs knappt skriva vad jag tycker.

Får jag fråga varför du vill sätta i den motorn?

comment_144702

Visst mer är ofta bättre men med 460 får du brutalt mycket mer vikt som dödar resultatet i acceleration

Men största bekymret är storleken

1969-1970 hade inte inte 460 på programmet och därför passar den inte alls.

Undantaget är BOSS 429 men den byggdes om i en annan fabrik.

Du får både kapa fjädertorn och flytta fram eländet och trots det får du blodiga knogar varje gång du ska skruva

Headers kommer blir ett elände och det trånga utrymmet kommer ge värmeproblem som ett brev på posten

Tyngden på motorn gör att bilen får jobbiga egenskaper både när det gäller att svänga och att bromsa.

Den 1970 460 en kompis till mig ägde var hemsk och långsam att köra trots rätt bra trimmad.

Bromsarna bara bolmade efter man kört några repor.

C6 lådan tror man är starkt men faktiskt har den svagheter men framförallt är den väldigt långsam i växlingarna.

Tyngden drar ytterligare ner prestandan och den har en obegriplig effektförlust

Vi pratar förluster på över 50Hk för att driva C6an framåt!

Betänk även att det skiljer på chassit på Big Block och Small block.

Fjädertornen för Big Block är mycket starkare än för small block så det måste du bygga om.

De spricker garanterat annars

Idag så strokar man 351or och de är inga problem att klämma en 440.

Faktum är att en vanlig 351a rätt trimmad är grymt stark! Utbudet på nya bättre delar är enormt som gör det enkelt

Med 460 målar du in dig i ett hörn och allt kommer både bli dyrt, jobbigt, och du blir besviken över det totala resultatet.

Ett problem kommer sällan ensam så räkna med ett berg av modifikationer.

En bra konstruktion är alltid enkel och som jänkarna säger K.I.S.S (Keep It Sweet & Simple) ;)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.