Fredrik Persson May 8, 2015 Report Share May 8, 2015 Som rubriken lyder så letar jag efter headers till min mustang 70. Det sitter snart en 460 med c6, manuell styrning och bromsarFörslag på vad som skulle passa? med eller utan lite modMvh Fredrik Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
THOMAS May 8, 2015 Report Share May 8, 2015 http://www.fordpowertrain.com/FPAindex/newproducts1.htm Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund May 8, 2015 Report Share May 8, 2015 Som rubriken lyder så letar jag efter headers till min mustang 70. Det sitter snart en 460 med c6, manuell styrning och bromsarFörslag på vad som skulle passa? med eller utan lite modMvh FredrikDet är ju en "bastard" till kombo som du valt. Har själv mekat med exakt den kombon och jag törs knappt skriva vad jag tycker.Får jag fråga varför du vill sätta i den motorn? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Persson May 9, 2015 Author Report Share May 9, 2015 Skriva vad du tycker får du gärna göra.För att åka ifrån en vän med 440, så tänkte att mer är mer. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund May 10, 2015 Report Share May 10, 2015 Visst mer är ofta bättre men med 460 får du brutalt mycket mer vikt som dödar resultatet i accelerationMen största bekymret är storleken1969-1970 hade inte inte 460 på programmet och därför passar den inte alls.Undantaget är BOSS 429 men den byggdes om i en annan fabrik.Du får både kapa fjädertorn och flytta fram eländet och trots det får du blodiga knogar varje gång du ska skruvaHeaders kommer blir ett elände och det trånga utrymmet kommer ge värmeproblem som ett brev på postenTyngden på motorn gör att bilen får jobbiga egenskaper både när det gäller att svänga och att bromsa.Den 1970 460 en kompis till mig ägde var hemsk och långsam att köra trots rätt bra trimmad.Bromsarna bara bolmade efter man kört några repor.C6 lådan tror man är starkt men faktiskt har den svagheter men framförallt är den väldigt långsam i växlingarna.Tyngden drar ytterligare ner prestandan och den har en obegriplig effektförlustVi pratar förluster på över 50Hk för att driva C6an framåt!Betänk även att det skiljer på chassit på Big Block och Small block.Fjädertornen för Big Block är mycket starkare än för small block så det måste du bygga om.De spricker garanterat annarsIdag så strokar man 351or och de är inga problem att klämma en 440.Faktum är att en vanlig 351a rätt trimmad är grymt stark! Utbudet på nya bättre delar är enormt som gör det enkeltMed 460 målar du in dig i ett hörn och allt kommer både bli dyrt, jobbigt, och du blir besviken över det totala resultatet.Ett problem kommer sällan ensam så räkna med ett berg av modifikationer.En bra konstruktion är alltid enkel och som jänkarna säger K.I.S.S (Keep It Sweet & Simple) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.