Jump to content

Besiktning


Uffe58

Recommended Posts

Var och besiktigade min Saleen Mustang idag,fick påbackning på att min skyltbelysning lyser vitt sken bakåt!

Då påpekade jag att det sitter en liten reflektor så det lyser ned på skylten.

Då svarar besiktningsmannen men jag TYCKER att det lyser vitt bakåt.Varpå jag ställer frågan om det är hans tyckande som gäller eller vad det är för kriterier som föreskriften säger tex vad är det för vinkel som gäller.

Enda svar som man får är att enda ljus bakåt är rött,detta är inget nytt för mig,i mitt dagliga jobb ingår väldigt mycket fordonskunskap mot både Trafikverk och Transportstyrelse.

Jag ber då besiktiningsmannen att få en skiss på vilken vinkel som gäller!

Det skall gå att hämta säger han. efter en väntan på c:a 20min kommer han med 2man till,som ställer sig bakom bilen och kollar,den andre lägger sig på rygg och tittar upp och påstår att det lyser ned och bakåt!

Är det ren jävla avundsjuka för att ngn råkar han en snygg potent bil??

Innan träffade jag en annan kille som besiktigade sin Mach 1,som dom jävlades med ochså bla om chassinr,de hade sagt du får skruva av framskärmen.

Har egentligen inget emot besiktning,men det skall väl handla om trafiksäkerhet.

är det ngn här på forumet som vet om det är ok med röd skyltbelysning,vore fräckt att jävlas!

Kommer aldrig mer att använda mig av OPUS bilprovning SKÖVDE!

Link to comment
Share on other sites

den ända riktiga besiktning.. som vi har kvar är Svensk bilprovning!

dekra och opus är utlands ägda bolag...

så varför inte använda vårat eget svenska bolag...

Lycka till!!!

Jag har testat bilprovningen både i sollentuna och rissne här i stockholm och båda tycker jag var för petiga.. Tycker personalen har varit otrevlig och bara letat anledningar till att underkänna bilen. Sen körde jag till carspect och där var de ändå rimliga.

På Rissnes fick jag inte ens åka med (som jag alltid gör) då hon skulle utföra bromsprov och inte ville bli orsaken för att jag får en whiplash :confused:

Kommer nog aldrig köra på bilprovningen igen..

Link to comment
Share on other sites

Jag som har veteranbil har alltid besiktigat på bilprovningen i Nacka, där bilen även besiktigats innan min ägo. Har alltid fått äldre besiktningstekniker, som vet vad det handlar om att besiktiga en veteranbil och alltid blivit väl bemött.

Link to comment
Share on other sites

brukar köra Högdalen. DOm har några äldre killar som själv har Gamla bilar. De slår ner på det som är fel och lämnar smågrejerna - "fair" tycker jag

Link to comment
Share on other sites

Kan säga att opus på västerslätt i Umeå är kung. Dom gör sitt jobb och inget annat påhitt.

Frågar man dom, så får man ett vettigt svar.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...