Jump to content

GT 2012 för mycket effekt i regbevis? Och 2012:a tillverkad början av 2011


Lenny

Recommended Posts

Hej,

Då jag inte verkar kunna få tag på en 2011-2012 med v6 som uppfyller mina krav har jag istället börjat kolla på v8orna. :D

Jag har hittat en 2012 som har gått knappt 6000 mil och som är okrockad enligt carfaxen. Den har varit hyrbil i 1,5 år i usa därav milen.

Men det är 2 saker jag inte riktigt förstår. Det första är att enligt papprerna är det 450hk, vad tror ni om det? Såvitt jag vet skall det vara 412 i den bilen...

Dessutom är den tillverkad i början av 2011, men skall vara en 2012, kan det vara så?

tack på förhand,

Link to comment
Share on other sites

Att den har 450hk låter ju lite skumt. Om den nu inte är fabrikstrimmad på ngt vis. Eller har det helt enkelt skrivits in fel effekt vid reggningen. Inga bilder på motorn?

Att den är tillverkad tidigt 2011 och är en 2012 låter lite skumt, brukar ju vara om de är tillverkade senare på året. Men svårt att säga :)

Link to comment
Share on other sites

Kanske hela intyget är felaktigt? Tror inte det är ngt skumt med tillverkningen, min är en 2011 tillverkad och i trafik 2010. Redan tredje kvartalet i år kommer nästa modell för 2016.

Effekten verkar vara lite mer problematisk, 450 hk ska det inte vara om det inte är en special version.

Link to comment
Share on other sites

Såvitt jag vet är det en helt standard gt, och bilderna stämmer med det. Vet ni vem man kan kontakta för att få en kopia på orginal "title" där måste det ju vara rätt siffror.

Link to comment
Share on other sites

Tack! c:et satt precis där som en smäck, gött!

Nu skall jag bara kolla lite på var effekten kommer ifrån, men annars är det kanske dags att plocka fram den stora plånboken hehe, snart kanke det står en liten ponny på uppfarten.

Link to comment
Share on other sites

det är väl bara bra att där står mer då har du inget problem om du trimmar den, hade varit mycket värre om det stod för lite.

så vart bara glad över att bilprovningen gjort fel på rätt håll........

Link to comment
Share on other sites

Heheheh, nu står den på uppfarten!

Tack vare ett tips i det andra forumet, hittade jag min alldeles egna ponny.

Och det kan ju vara trevligt o veta att man har möjlighet att trimma lite. Även om det känns som det inte behövs direkt, - sicket jädra drag det är i den!

hoppas att man inte vänjer sig vid effekten...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...