lofa October 4, 2004 Report October 4, 2004 Har lite fundering kring mittkonsollen som går mellan stolarna på min 67:a. Är det nån här som är säker på vad det är för material i den. Någon tidigare ägare har borrat hål i den som jag skulle vilja få bort, frågan är då om det går att svetsa i den, vill helst inte prova förrens jag vet om det går... den ser ju ut som Aluminium men det kanske är en skum legering av någe slag???mvh Lofa Citera
Lars Oscarsson cmc383 October 5, 2004 Report October 5, 2004 Hej.Om du menar matrialet som ligger uppe påkonsollen så är det aluminium. I övrigt är den gjord i plast, aluminiumet somtäckplåten på ovansidan är gjord av är svåratt reparera.Om det är i den svarta? delen så går det attplasta igen hålen, tejpa undersidan och läggi lite plastic p i hålen använd fingret för att få lite ojämn yta. Sedan får man givetvis lackera om hela densvarta ytan, jag har själv gjort detta man serknappast var hålen varit. Använde också en större borr från ovansidan såatt det blev en liten försänkning i hålet. :wink: Citera
lofa October 5, 2004 Author Report October 5, 2004 ok... iom att du säger att den är svår att renovera så är det förmodligen så att det är en legering som inte är svetsbar då alltså? Mycket synd! Citera
THOMAS October 6, 2004 Report October 6, 2004 SKA GÅ ATT LAGA MED EN LÖD METOD.SKA FUNGERA PÅ DE FLESTA LEGERINGAR ÄVEN ZINK.DET HETER "ALUTITE" SÄLJS AV TARSUS HOLDINGS LTDTEL 08-35 62 27SÄLJES PÅ DE FLESTA MARKNADER I LANDET. Citera
lofa October 6, 2004 Author Report October 6, 2004 Ok, de låter ju bra!En fundering till, är plåten anodiserad eller ? iom att den inte oxiderar sålätt... Citera
Recommended Posts