laxkungen August 26, 2015 Report August 26, 2015 Håller på att koppla in nya kablar till min ljusomkopplare (Golv) till helljuset och tycket att strömkabeln till omkopplaren blir varm när jag kopplar om från halv till helljus. Skall det vara så eller behöver jag göra något annat? Citera
NackaBosse August 27, 2015 Report August 27, 2015 Är det 70:an du jobbar med så har den inget relä till ljuset i original. Har du sen eftermonterat H4 måste du ha ett relä. Kanske därför kabeln blir varm. Citera
laxkungen August 27, 2015 Author Report August 27, 2015 Vad jag kan se så sitter ett relä till strömkabeln men den blir varm ändå. Kan jag köra på ändå eller behöver jag göra något annat? Citera
NackaBosse August 27, 2015 Report August 27, 2015 Vad jag kan se så sitter ett relä till strömkabeln men den blir varm ändå. Kan jag köra på ändå eller behöver jag göra något annat?Jag är dålig på el så jag tycker någon annan som kan detta bättre bör svara. Varma kablar är inte kul. Citera
Per Berglund August 27, 2015 Report August 27, 2015 Värme=hög förbrukning och/eller dåliga kontaktytorSe till att alla anslutningar är nya eller har bra kontaktytor...Typ slipa stift anslutningar och kanske lägg på kontaktspray liknande.Byt ut fotomkopplaren den kan ha ärgat ihop inuti....Kan gå krypströmmar i denRelä är som Bosse nämner kanon bra och viktig säkerhets detalj.Se till att det finns Citera
mike85 September 8, 2015 Report September 8, 2015 Är inte kabeln orginal kan den vara för tunn. Annars kolla de per skrev Citera
Recommended Posts