RobbeStockholm April 17, 2016 Author Report April 17, 2016 Tjena Kamvalet blev en rekommendation utav Per på Engine Kit, så allt bör lira. Det borde bli 9.5.1 i komp. Byter sedan också utväxling till 3.50 så det blir bra tror jag. Jag har bredbandslambda sedan tidigare så det borde ge en bra inblick i hur bestyckningen ligger till. Har portat endel i topparna så förhoppningsvis blir det bättre flöde men vi får väl se :-) 1 Citera
Macke April 17, 2016 Report April 17, 2016 Blir nog bra! Åker 3,55 och ca 2800-3000 stall turbin, funkar mkt bra. Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
RobbeStockholm May 13, 2016 Author Report May 13, 2016 En liten update snart smäller jag ihop en riktigt Hi performance maskin :-) 1 Citera
pesi May 13, 2016 Report May 13, 2016 On 2016-04-28 at 16:54, RobbeStockholm said: Sakta men säkert :-) Ser kanon ut!! skall bli jättekul att se maskinrummet komplett! 1 Citera
RobbeStockholm May 13, 2016 Author Report May 13, 2016 Man tackar hoppas bara det är klart inom några veckor ... Citera
RobbeStockholm May 15, 2016 Author Report May 15, 2016 Mäta upp rätt längd på stötstängerna, geometrin har garanterat ändrats när toppar planats mm Med vänlig hälsning R Citera
RobbeStockholm May 21, 2016 Author Report May 21, 2016 Idag hämtade jag den nya kylaren, 3 raders champion. Citera
RobbeStockholm June 7, 2016 Author Report June 7, 2016 14 timmar sedan, Greven CMC 053 said: Snyggt! Tackar, sen gäller det att få i den också :-) Citera
Macke June 7, 2016 Report June 7, 2016 Stiligt! Ska bli skoj och höra hur den går... Sent from my iPhone using Tapatalk 1 Citera
RobbeStockholm June 9, 2016 Author Report June 9, 2016 On 2016-06-07 at 18:06, Macke said: Stiligt! Ska bli skoj och höra hur den går... Sent from my iPhone using Tapatalk Tackar :-) Citera
RobbeStockholm July 12, 2016 Author Report July 12, 2016 En liten update, sakta men säkert så.... åker den i på lördag om inte Murphy kommer.. Citera
Per Berglund July 12, 2016 Report July 12, 2016 Murphy säger att det blir jäääkligt trångt mot kylaren! ;) 1 Citera
RobbeStockholm July 12, 2016 Author Report July 12, 2016 Det blir till att dubbel kolla idag :-) Citera
RobbeStockholm July 17, 2016 Author Report July 17, 2016 (redigerad) Jaha efter att Murphy dykt upp 4 ggr åkte den i. 1 Motorfästen som jag köpt från VP passade inte de var för korta, satte tillbaks de gamla med torkat gummi 2 Fick för korta bultar till headdersen måste inhandla nya 3 Min bandage lindning gjorde att den tog i styrsnäckan och ena motorfästet , av med lindan på halva headdersen 4 Inhandlade bultar till MT kåporna som jag trodde var för långa, kortade av alla 16 st. När väl kåporna var på plats visade det sig att de var för korta..(hade aldrig kåporna hemma vid mätningen) Fråga hur mycket gör gamla motorfästen ? De som VP skickade var vulkade med gummi emellan men utan bygel ,de gamla har bygel. Kommer vibrationer att fortplanta sig eller är det annat som kan hända ? Kommer byta men inte i år... Ändrade %s av %s (%s) Citera
Per Berglund July 17, 2016 Report July 17, 2016 Gällande motorfästena är det ingen skillnad egentligen Bygeln är inte i kontakt med någon metall utan likt den utan bygel är det gummi som isolerar Har råkat ut för samma sak men jag satte 10mm chimsbrickor mellan block och kudde. Om det nu var höjden som var fel på VP? Citera
RobbeStockholm July 17, 2016 Author Report July 17, 2016 VP fästena var ca 10 mm kortare på armen som går ner mot fästet i balken Citera
RobbeStockholm July 17, 2016 Author Report July 17, 2016 1 hour ago, John said: Har du en 73 mustang ? // John Svar ja Citera
John July 17, 2016 Report July 17, 2016 Då förklarar det att dina nya fästen inte passar ! Finns inga motorkuddar till 73. Lösningen om man måste byta brukar vara att skaffa karossfästen från 71-72,då passar nog dom du fick från VP. // John Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.