Emma September 27, 2015 Report September 27, 2015 Snart dags att montera det nya innertaket i min HT-65,någon här som gjort detta förut?Tips?Ska man ge sig på det själv eller finns det någon i Syd som kan sådant?Det enda vi vet är det vi kan se på Youtube från CJ Pony parts... Citera
FastMagnus September 27, 2015 Report September 27, 2015 Snart dags att montera det nya innertaket i min HT-65,någon här som gjort detta förut?Tips?Ska man ge sig på det själv eller finns det någon i Syd som kan sådant?Det enda vi vet är det vi kan se på Youtube från CJ Pony parts...Pinnarna som är tvärs över se till att du kan snäppa runt dom för dom sträcker du med, jag la innertaket i bastun innan jag började Citera
laxkungen September 28, 2015 Report September 28, 2015 Se till att ha ett riktigt bra spraylim. Använd inte limmet från Biltema utan köp ett dyrare. Jag hade själv ett från 3M. Var även noga när du skall spänna i sidorna bak för att undvika veck. Jobba i varmt garage och gärna med en hårfön eller värmepistol till hands. Citera
Leijon CMC 855 August 8, 2021 Report August 8, 2021 Väcker lim i denna tråden. Vi ska montera nytt innertak. Har leta efter just 3M limmet som så många refererar till, men detta lim har slutat tillverkats (Discontinued). Vilka alternativ finns, bortsätt från Biltemas spraylim. Personligen hade jag föredragit lim på tub för en mer kontrollerad applicering än lim på sprayburk. Citera
JanneJ August 8, 2021 Report August 8, 2021 (redigerad) Jag använde Hagmans spraylim och det sitter fortfarande 2 år senare. http://www.hagmans.se/sv/spray/hagmans-sprayer/fill-in/e/11761/ Glöm inte att markera var hålen för skruvarna till solskydd och andra detaljer är någonstans, jag tyckte det var svårt att hitta dem när väl taket var på plats ( gissa om jag markerade innan... ) Ändrade %s av %s (%s) Citera
Leijon CMC 855 August 13, 2021 Report August 13, 2021 Resultatet blev 3M 08001 genom eBay. De finns att hitta, men det blir kostsamt det erkänner jag. Mvh Niklas Citera
Recommended Posts