Jump to content

Fastback eller CAB (GT 5,0)


stefanjwp1963

Recommended Posts

Smaken är som baken, delad..

Bilarna ser mycket snyggare ut med tak.

Jag gillar tak, tycker cab är för dragigt.

Som jag alltid har sagt, jag har råd att köpa en komplett bil med tak ( bara de fattiga köper utan tak).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jag är jättesugen på att ha en cab någon gång. Men frågan är om jag skulle våga välja bort taket nästa gång jag köper en Musse. Jag tror faktiskt med handen på hjärtat att om jag någon kommer ha en Musse cab, så måste jag redan innan den införskaffas ha en Coupé.

Det samma kan faktiskt gälla Automat... Skulle jag våga välja bort en manuell framför automat?

Hur som helst så är detta så jädra individuellt.

Lycka till med ditt val!
Danne

Link to comment
Share on other sites

Det är inte bara individuellt. Vädret styr valet av cab eller coupe också samt om bilen ska köras året runt eller enbart på sommaren. Jag tog mig lång funderare på vilket jag skulle välja inför köpet av nuvarande bil. Många faktorer spelade in när jag slutligen valde coupe och är nöjd. När det var klart, började jag fundera på valet av växellåda som passar mig med tanke på körstil.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Cab alla dagar inga problem med att åka cab på vintern om man vill och håller sig på vägen. Plåt isolerar inte ett dugg utan leder värme på ett fantastiskt vis (mao leder bort värme) följaktligen så lär det inte vara varmare med ett plåttak gämf tyg dito.

Har även åkt i många timmar (20minus) nedcabbat när jag hade en nyimpoterad olds med oroväckande spindelnät här o där...

Klär man sig så är det en fröjd.

Ingen slump att cabbarna kostar mer, de har helt enkelt ett fantastiskt mervärde.

Tycker även jag att cupen har snyggare linjer men skulle aldrig någonsin byta det lilla pluset mot megaminuset att inte kunna fälla taket

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...