November 3, 200420 yr Author comment_10296 Är det verkligen ingen som vet vad det väger eller var man kan hitta info av den typen på nätet?
November 3, 200420 yr comment_10297 Det enda jag kan bidra med just nu är att min 351W med Edelbr. alu-toppar vägde 254 Kg utan startmotor och headders. Skulle det vara helt omöjligt att få reda bara på blockvikten så får du återkomma...
November 3, 200420 yr comment_10298 Hej.Varför är detta intressant, vad jag minns så förett par år sedan skulle jag lyfta upp ett block302 i motor stöd. Försökte själv och har i normalt kunnat lyfta runtfemtio kilo, det gick nu inte att lyfta detta blockpå egen hand utan fick ta grannen till hjälp. Jag misstänker att jag blivit lite klenare med årenoch tippar på att ett tomt block 260,289,302,351Wväger runt 75kg. :wink:
November 6, 200420 yr Author comment_10389 jo delvis är det intressant då jag vill räkna fram totalvikt när allt är ihop igen (med edelbrock toppar etc) samt att jag fick bära det ut ur garaget för att spruta av det och trodde jag skulle dö.. var BRA mkt tyngre än det såg ut..så man var lite nyfiken åxå, men mest för att få fram total vikt