Jump to content

Fortkörning


NackaBosse

Recommended Posts

En sedelärande historia.

Det kom ett brev från Polisen…….Jag hade fastnat på bild i en fartkamera!! Jag hade mina aningar. På hemfärden från klubbens årsmöte på söndagen den 13 mars färdades jag samma förmiddag på vägen mellan Vingåker och Eskilstuna på väg hem till Nacka utanför Stockholm. Rak väg, inga bilar i sikte, fint väder, musikanläggningen på hög volym, uppmärksamheten kanske något nedställd. Plötsligt får jag en blixt i ansiktet. Snabb titt på hastighetsmätaren. 90 km/tim. Jäklar!!!. Här var det visst 70 som var gränsen. Bara att bita i det sura äpplet 2.400 kr fattigare. Sist jag åkte fast för fortkörning var 1972 på en grusväg på Tyresö. Jag höll 60 på en 50-väg.

Samtidigt blir jag lite irriterad över att det inte finns någon trafikpolis att tala om längre. Såg inte en enda polisbil på hela resan. Som körande bil i Stockholmsområdet blir man dagligen uppmärksammad på bilar som kör för fort, korsar heldragna linjer, kryssar mellan filer, inte blinkar vid filbyte och sväng m.m. m.m. (Suck).

Link to comment
Share on other sites

ännu värre e' väl att dom ej knappt gör några blås kontroller häller..

senast som jag fick blåsa var 21/8-2004  riktigt dåligt

 Vida Arlanda på väg att åka till Ekerö från Uppsala.

 

Link to comment
Share on other sites

Oj, det finns hur många anledningar som helst. Vi kan ju ta några:

Nedskärningar, omorganisationen, dåliga arbetsförhållanden, dålig lön, en polischef som aldrig varit polis, felprioriteringar, stor belastning med anledning av migrationen såsom bråk och bränder på asylboenden, dagliga skjutningar och knivskärningar, ID-kontroller, bevakning av nu uppdykande medborgargarden m.m. m.m.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ja förutom det Bosse räknar upp förväntas Polis i sverige vara någon slags super Polis!
I princip ska de göra ALLT från vara sina egna sekreterare till att på min bekostnad stå grindvakt på fotbolls matcher!

Både Frankrike, Italien, USA mfl har ett tydligare fokus på vad poliser ska göra.

Trafikpolis finns väll i Sverige på pappret men jag är rätt säker på att de inte fokuserar på det som det bör nu när sveriges gränser är sprängda

Så här ser ju dagens samhälle ut även skola och vård....Trist att det är sabbat!

Link to comment
Share on other sites

4 timmar sedan, RoTe said:

Förövrigt förstår jag inte varför inte alla använder en app som Waze. Den varnar för alla fartkameror samt navigerar åt dig osv. Helt gratis!

Tycker info från exempelvis från Waze är förträffligt.
Att varna för kameror minskar fortkörandet....Syftet med kameror är att sänka farten och funkar grymt effektivt fast det inte borde behövas.
Får man veta 5km innan att en kamera kommer varför skulle det vara dåligt?

De flesta inkl mig själv behöver ibland en extra övervakare.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...