Jump to content

Sync 3 i MY2016?


Xoggy

Recommended Posts

Någon som vet om Sync3 kommer finnas i även dom Europeiska varianterna av MY 2016 ? eller kommer vi få vänta till MY2017?

Jag har letat lite om det men det verkar vara lite tvetydigt.

 

//Ola

Link to comment
Share on other sites

MY står för Modell Year.

Det andra svaret är att alla exportbilar har Sync2, även 2016 alltså, det finns inget bestämt om den kommer till 2017, i maj är brytpunkten, då borde det vara klart så ska man köpa en ny bil nu kan man lika gärna vänta till dess för man får den inte förrens tidigast oktober iallafall.

För mig var sync2 eller 3 ingen dealbreaker, 2:an är bättre än ryktet och fungerar riktigt bra, jag har Apple CarPlay i min andra bil och visst är det smidigt men båda gör sitt jobb.

Link to comment
Share on other sites

Tror att vi, dvs resten av världen, kommer få vänta på Sync3... Frågan är om ens 2017 räcker.

Jag är ganska nöjd med Sync 2, att den inte förstår i alla lägen kan jag ta... ☺

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Här finns en massa info om hur man går tillväga om man vill försöka sig på en uppgradering till SYNC3.

https://www.mustang6g.com/forums/showthread.php?t=82973

Jag har SYNC3 i min US-Musse, dock eftersom det var en 2016 så satt jag på v1.0 utan CarPlay. Fick tips
om en mjukvarumodd som jag körde nu i morse så jag lyfte till v2.3, ska se om jag kan lista ut hur man tar
sista klivet till v3.0. En fördel jag redan sett i v2.3 är möjligheten att uppgradera SYNC3 över WiFi (istället
för USB-sticka som jag fick köra nu).

 

IMG_1258.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
5 hours ago, Tubbe said:

Någon som har försökt sig på vad som görs i nedan video? Det verkar som det räcker med att byta ut media hubben och uppgradera mjukvaran.

https://www.youtube.com/watch?v=PbZg-YzbUJQ

Jag har gjort det på min US-bil men det förutsätter att du har SYNC3 innan, dvs. det går bra om du redan har SYNC3 och vill lyfta från v1.0 utan CarPlay (det är fixen man är ute efter).

Om man sitter på SYNC2 och vill uppgradera till SYNC3 är det ett betydligt större ingrepp där jänkarna säger att det kostar uppåt $1,700 (ny skärm osv.).

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...