Jump to content

Recommended Posts

Varför är det alltid likadant. Inför detta året hade jag sagt till mig själv. Bilen är fin som den är och behöver inte inhandlas något nytt.

Men nu när man tar ut den efter vinterförvaringen vill man ändå unna kärran lite nytt.

Började med att man inhandlade FR500s dämpare för att man tyckte original ljudet lät klent.

Tänkte man sedan att det kunde vara lägligt med lite extra power. Då handlade man ett CAI och en SCT X4 tuner. 

Och nu inför detta året tänkte jag som sagt att det fick vara bra. Men nu hägrar ett par nya större fälgar ( har det iofs gjort innan också). Nu sitter man dag som natt och kollar runt. Vet ärligt talat inte riktigt vilken typ av fälg jag vill ha. Ibland är det ett par feta konkava som hägrar, ibland ett par mer classic liknande 5 spoke.

Sedan tittar man ut på bilen och tycker: fan den ser inte så dum ut ändå. Detta tycker man tills man får syn på en Mustang med ett par feta fälgar.

Aja, ha de gott alla mustang lovers. Nu skall jag surfa runt lite på nätet. :)

Sänkte en mustang cabbe igår; som bara skulle ha fälgar Hahaha! nu har det blivit fjäder sats splitters nya stripes. Han har så snygga fälgar Laguna seca i corral, bilen har gått från medelmåtta till showcar 

Ja det är en riktig bra fråga... Jag köpte min gt 05 första maj förra året.. Tänkte fan vad fin den är :-) ... Sen började det med tona bakrutorna... Sen ett skopp på huven.. Sen blev det hjuddämmpare bak.. Sen sänkte jag den... Då tänkte jag nu räcker det... Sen blev det vinter.. Vad gör man... Jo headers... Ferritas racekattar....gasspjäl. Öppetfilter.. Dator på det... Sen blåastripes över hela bilen.. Nu är den ute på vägen... Så vad gör man.. Sitter å tittar vad man ska göra med den nu... Vi killar

Skickat från min E6553 via Tapatalk

Haha. Härligt o höra att man inte är ensam med detta problem i vårt avlånga land. :)

Det roliga är, sedan man köpte sin Mustang får bruksbilen inte lika mycket uppmärksamhet. Tilläggas också att den var betydligt dyrare än vad mustangen var. Men vem fan bryr sig om en sketen Volvo när man är ute och kör en Mustang som alla vänder sig om efter. :)

  • Like 3

Lider också av denna sjukdomen och har tre bilar. Plånboken skriker högt :P

Men har alltid gillat att bygga om och göra bilen mer personlig, har inte kunnat låta en enda bil vara som jag har ägt ^^

Det är ju halva grejen med sånt här, personifiera, modifiera och förbättra är en del av hobbyn och roliga utgifter. Man gör nåt, förbättrar förhoppningsvis. Iallafall tycker man det och däri ligger grejen, man får det som man vill ha det. Laga skit som går sönder och måste lagas, utgifter som bara leder till samma som innan är dock supertrist.

Köpte min i November som  dailydriver men det spårade snabbt ur när jag gjorde en rokad i garaget och till slut fick in bilen.

 

 

 

 

 

Jo tack, jag vet precis hur det är!

Först så kändes det som att jag skulle vara nöjd med bilen som den var, det är trots allt en Shelby GT500 med öppet luftfilter och Pypes Bombs!

Men, nya mattor med Shelbylogga från Shelbystore. Men man måste ju ha en cool växelspaksknopp med Shelbylogga. Naturligtvis måste man ju ha plaketten med Shelbys signatur. Sen blev det väldigt snyggt med fälgarna Shelby Razor 20". Självklart måste man ha huvdämpare så man slipper pinnen när man öppnar huven. När man öppnar huven så behöver man byta skruvar mm plus lock till säkringsdosan så det blir lite snyggare. Det klena originalstaget mellan stötdämpartornen måste man ju bara byta till ett kraftigare från Ford Racing. Backspeglarna är ju inte dom smidigaste, ett par nya Agent 47 passade ju kanonfint!

Om frugan skulle få reda på hur mycket extra pengar som lagts på bilen så tror jag att det skulle bli lite ansträngt under en tid... Från det ena till det andra, om man köper sänkningsfjädrar så har jag förstått att man måste byta till ett justerbart panhardstag, men hur är det med stötdämparna, skall man passa på att byta dom också? Å sen funderade jag på att man skulle ha... ähh det får nog vänta ;-)

14 timmar sedan, Appelblom said:

Jo tack, jag vet precis hur det är!

... Från det ena till det andra, om man köper sänkningsfjädrar så har jag förstått att man måste byta till ett justerbart panhardstag, men hur är det med stötdämparna, skall man passa på att byta dom också? Å sen funderade jag på att man skulle ha... ähh det får nog vänta ;-)

Vill du ha en bil som går bra på vägen är ett justerbart panhardstag att rekomendera vid sänkning. Min bakaxel åkte ut 5mm vid sänkning 1,4" bak.

Camber bultar eller plattor behövs fram och även toin justering. Fick sätta justerbultarna i maxläge för att få tillbaka rätt camber och rejäl justering på styrstagen vid 1,3" sänkning fram.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...