Marcus F September 3, 2019 Report September 3, 2019 (redigerad) 19 timmar sedan, Prime Mover said: Det är inte så mycket frågor utan mest tummen upp, ett leende eller glada positiva kommentarer. Kanske så är den vanligaste frågan : är det en Mustang, får jag ta en selfie med bilen eller vad drar den. Det är kul att svara på "vad drar den" med 0,66 l/mil eller några hundra liter mindre per år än en hybrid bil. Jag tankar min Mustang oftast på Volvo macken där jag bor och den vanligaste kommentaren från V70 "gubbar" som står och tankar är "en sån där vill jag också ha" och sen ett leende, eller bara ett leende och något drömskt i blicken. En bekant med diverse Volvo i garaget är nog den ende som haft en negativ kommentar "en Mustang är väl inte så märkvärdig det finns Volvobilar som kostar betydligt mer", men det är OK för han är mest bara avundsjuk och önskar att han också vågat köpa en Mustang. På jobbet så har de flesta varit imponerade av att jag vågat gå emot strömmen och köpt bil med "hjärtat". Jag köpte ett par säckar cement med Mustangen på den lokala bygghandeln med drive trough ute vid stugan och fick spontant 15% Mustangrabatt "det brummade så gött i hela hallen". Kör med öppna cutouts på gatan och har blivit tillsagd att alltid köra med öppna blås för det mullrar så härligt. Vid macken kan man få "den där låter inte orginal" eller "läcker bil från en tjej som man kunnde vara far till" eller "folk som stiger ut i gatan å gör tecknet att gasa sen ser man tummen upp i backspeglen". Vid 3000rpm så har jag 118db vid sidan av bilen. Ändrade %s av %s (%s) Citera
Mustangmike September 3, 2019 Report September 3, 2019 10 minuter sedan, Marcus F said: Kör med öppna cutouts på gatan och har blivit tillsagd att alltid köra med öppna blås för det mullrar så härligt. Vid macken kan man få "den där låter inte orginal" eller "läcker bil från en tjej som man kunnde vara far till" eller "folk som stiger ut i gatan å gör tecknet att gasa sen ser man tummen upp i backspeglen". Vid 3000rpm så har jag 118db vid sidan av bilen. Menar du eftermonterade, riktiga cutouts direkt efter kollektorn/cattarna ut åt sidorna Citera
Marcus F September 5, 2019 Report September 5, 2019 On 2019-09-03 at 08:51, Mustangmike said: Menar du eftermonterade, riktiga cutouts direkt efter kollektorn/cattarna ut åt sidorna Japp låter som fan. Citera
Mustangmike September 5, 2019 Report September 5, 2019 23 minuter sedan, Marcus F said: Japp låter som fan. Riktigt ballt, . Har du tillplattade rör eller hur kommer du förbi balkarna? Han plan att montera cut outs på min 07:a i vinter. Har X-force slutdämp med ventiler , men när man cruisar i vissa miljöer med andra bilar kring så hör man inte bilen med öppna spjäll. Med Cutouts tror jag man löser det problemet, får trestegs nivå från original tyst å mild till riktigt Wild. Med nya maskin med lite komp i hoppas jag på lite gott fjong i rören Lite bilder på installation och film med ljud skulle va kul. Citera
Prime Mover September 5, 2019 Report September 5, 2019 5 timmar sedan, Mustangmike said: Riktigt ballt, . Har du tillplattade rör eller hur kommer du förbi balkarna? Han plan att montera cut outs på min 07:a i vinter. Har X-force slutdämp med ventiler , men när man cruisar i vissa miljöer med andra bilar kring så hör man inte bilen med öppna spjäll. Med Cutouts tror jag man löser det problemet, får trestegs nivå från original tyst å mild till riktigt Wild. Med nya maskin med lite komp i hoppas jag på lite gott fjong i rören Lite bilder på installation och film med ljud skulle va kul. Låter X-fore Varex i verkligheten så som i Youtube videon nedan, dovt utan rasp och ser det ut att vara ungefär samma dämpare på din 07:a på 17 bilen nedan? Varex verkar vara typ av/på. Ferrita har cut outs som de sätter framför slutdämparna med stumpar som blåser mitt under bilen. Låter bra i videon och kollen verkar nöjd. Är ljudet lika bra som det låter i videon? Citera
Mustangmike September 5, 2019 Report September 5, 2019 Snarlikt skulle jag säga, dämparna till X-force Gen5 är en hyffsat stor fullflödesdämpare = rakt perforerat rör 2,5" rakt igenom med något dämpmaterial runt. När spjället som sitter nästan längst bak stänger passerar avgaserna i en betydligt smalare bypassgång som har ett ingångshål i början och går i en spiral runt fullflödesröret och ansluter ut till slutrören straxt bakom stängda spjället. På tomgång är skillnaden liten men ju mer man gasar ju större skillnad. Snarlikt ljudnivå som original vid stängda och bra vrål öppet. Jag har racekattar och longtube headders som gjorde att t.ex Fr500 burkarna som är kanon till orginal headders och kattar blev fördjäkligt dån i bilen med headders och racekattar. Motorn gillar dessutom det ökade mottrycket i stängt läge med kännbart bättre vrid på låg och mellan varv. Vid transport i t.ex, 120 är det lite störande ljud i öppet läge, tänger man blir det helt tyst, tyvärr tar dom inte däcksljud och vindbrus Citera
Marcus F September 9, 2019 Report September 9, 2019 Jag har mina under växelspaken å vid 3000varv 117db mina är elektriska så jag kan ställa dom. ferritas är av eller på vilket är dåligt i min mening. Citera
Marcus F September 9, 2019 Report September 9, 2019 (redigerad) Lånad bild från https://swedenmustang.com på min bil Ändrade %s av %s (%s) 1 Citera
Gtttggg September 25, 2019 Author Report September 25, 2019 Jaha, återigen får jag vanligaste frågan igen: vad kostade bilen? Andra får uppfattning om att bilen kostar lika mycket som Lamborghini. Hallå. Men jag får också frågan vad jag fick för min fd ecoboost. 1 Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.