Jump to content

Vanligaste frågan


Gtttggg

Recommended Posts

Precis som du säger brukar det vara hur mycket kostade den bilen eller så är det hur mycket bensin drar den?

Brukar svara att den är billigare än vad du tror och den dricker mer än vad du tror. :)

Link to comment
Share on other sites

Jag brukar svara: Ring till handelsbanken finans och fråga om pengarna är slut! Dom svarar alltid nej dom är inte slut: då brukar jag fråga dom om det är ok om jag gör åt lite; Och dom säger jajamensan

Link to comment
Share on other sites

Det passar inte in att köra amerikanskt i svenska samhället. Har en silverado, o folk undrar hur ja har råd att åka i den o är det en bensinare o herre gud.Men kommer ja i en ny v70 för samma pengar så är det normalt.Man ska köra svenssonbilar o åka till tailand varje år o kanske en tur till alperna då är det accepterat.Men lägga 20000 på däck o soppa till mussen så bli man ifrågasatt direkt.Men det retar ju folk o det är ju roligt.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jag hade en Mustang -07 tidigare och fick aldrig frågan om hur mycket den kostade att köpa. Somliga frågade däremot hur mycket soppa den drog.

Senast jag stannade för att tanka bilen, kom någon fram och frågade om den går på diesel?! En dummare fråga har jag nog inte fått förut. Många svensson verkar tro att alla bilar går på diesel.

Link to comment
Share on other sites

6 timmar sedan, Robban1 said:

Jag hade en Mustang -07 tidigare och fick aldrig frågan om hur mycket den kostade att köpa. Somliga frågade däremot hur mycket soppa den drog.

Senast jag stannade för att tanka bilen, kom någon fram och frågade om den går på diesel?! En dummare fråga har jag nog inte fått förut. Många svensson verkar tro att alla bilar går på diesel.

Majoriteten av alla svenskar är dumma i huvudet, det ser vi bara vid varje jävla riksdagsval.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

Körde 6 mil med min i lugnt lagligt tempo häromdagen, den drog 0,76 vilket är rätt hyfsat för en bil med en femliters V8 på 420 hästar och automatlåda. Dessutom var den nedcabbad och väger 1870kg!

Det är dock inga problem att köra på 2 liter milen heller...

Vanligaste frågan är pris och sedan förbrukning.

 

image.jpeg

Ändrade %s av %s (%s)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Något jag märkt är att mina grannar från Polen, Serbien, Danmark m.fl kom hem till mig när jag hämtat bilen och grattade mig och var riktigt glada för min skull.

Mina svenska grannar har fortfarande inte sagt ett ljud eller tittat på bilen, ändå vet jag att de gillar bilar.

Häromdagen mötte jag en äldre BMW och han gav mig fingret så visst skapar bilen engagemang hos folk ?

Annars är det bränsleförbrukning som gäller när jag får frågor, ligger på 1,22 i snitt efter 125 mil, ungefär 2000 kr i bränslekostnad hittills i år alltså, som en V 70 bensinare.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 2016-06-11 at 9:30 AM, Foose said:

Något jag märkt är att mina grannar från Polen, Serbien, Danmark m.fl kom hem till mig när jag hämtat bilen och grattade mig och var riktigt glada för min skull.

Mina svenska grannar har fortfarande inte sagt ett ljud eller tittat på bilen, ändå vet jag att de gillar bilar.

Häromdagen mötte jag en äldre BMW och han gav mig fingret så visst skapar bilen engagemang hos folk ?

Annars är det bränsleförbrukning som gäller när jag får frågor, ligger på 1,22 i snitt efter 125 mil, ungefär 2000 kr i bränslekostnad hittills i år alltså, som en V 70 bensinare.

 

Typiskt Svensson-folk som inte ger positiva kommentarer om nya Mustangen. Senast frågade en äldre man mig om min bil är en Shelby.

Link to comment
Share on other sites

Barn och äldre brukar vinka och ge trevliga kommentarer, tjänstebilsnissarna tror på fullaste allvar att en D5 eller TDI170 går jämt med en Mustang...

Det är helt klart en bil som väcker känslor?

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Ni umgås med fel folk... Jag använder min Shelby sent på kvällar och nätter, ej på några raggarcruisingar!!! Ideliga positiva kommentarer, race och annat bus. :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Den vanligaste frågan är vad den kostar men när de hör det så säger de oftast Q"inte mer"? Det är vad man får ge för en Volvo ifall man nöjer sig med någon standardversion. Den nya kostar väl över miljonen. Vår Subaru Outback kostade  430.000 ny när vi köpte den 2012 med en 3.6 l boxer sexa på 260 hk. Sen undrar de hur fort den går. Men när man säger att det är en 5 l V8 så tror de att den drar massor.

Link to comment
Share on other sites

Min bror nämnde att hans nya V60 kostade 60 000 mer än Mustang GT 2015. Mustangen ger mer glädje för pengarna jämnfört med Volvo, tycker jag om man tänker på priserna mellan bilarna.

 

Par veckor sen frågade någon mig om jag hade lånat farsans bil. Med tanke på min ålder och jag ser yngre ut än vad jag egentligen är enligt andra, borde jag inte blivit överraskad men jag tror den frågan kan komma igen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
On ‎2016‎-‎06‎-‎18 at 05:22, Robban1 said:

Min bror nämnde att hans nya V60 kostade 60 000 mer än Mustang GT 2015...

En inte allt för ovanlig kommentar. Det spelar ingen roll om hans V60 så kostar 5 miljoner. Det är ändå en vanlig personbil för att åka och handla med. Ingen körglädje. Ingen kvalitet. Så vad har det för relevans vad priset är i jämförelse med någon annan bil? Aha, han tror kanske att hans bil då är 60k mer rolig bil än Mustangen? Ok....

Annars är ju även vanligt med "jaja, jag hade också skaffat en sån om det inte vore för att vi behöver två kombi i dagsläget.För Mustang är ju inte så dyra. Vår Volvo kostar typ lika mycket". Jahopp.. Där ser man.... Även här ser man avundsjuka och massa förklaringar på saker man inte ens frågat om eller bryr sig om.  I det senaste av dessa kommentarer så tänkte jag bara, varför bryr du dig ens att försvara att du inte har råd med en bil för. Personen i fråga är överbelånad i sitt hus och enda möjligheten till bil är en tjänstebil. Så förstår inte varför en del ska ens öppna mun när "alla" i närheten ändå vet hur det förhåller sig. Nej han kunde inte valt en Mustang om han ville. För det får han inte välja som tjänstebil.

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)
22 timmar sedan, RiktigaAndreas said:

En inte allt för ovanlig kommentar. Det spelar ingen roll om hans V60 så kostar 5 miljoner. Det är ändå en vanlig personbil för att åka och handla med. Ingen körglädje. Ingen kvalitet. Så vad har det för relevans vad priset är i jämförelse med någon annan bil? Aha, han tror kanske att hans bil då är 60k mer rolig bil än Mustangen? Ok....

Annars är ju även vanligt med "jaja, jag hade också skaffat en sån om det inte vore för att vi behöver två kombi i dagsläget.För Mustang är ju inte så dyra. Vår Volvo kostar typ lika mycket". Jahopp.. Där ser man.... Även här ser man avundsjuka och massa förklaringar på saker man inte ens frågat om eller bryr sig om.  I det senaste av dessa kommentarer så tänkte jag bara, varför bryr du dig ens att försvara att du inte har råd med en bil för. Personen i fråga är överbelånad i sitt hus och enda möjligheten till bil är en tjänstebil. Så förstår inte varför en del ska ens öppna mun när "alla" i närheten ändå vet hur det förhåller sig. Nej han kunde inte valt en Mustang om han ville. För det får han inte välja som tjänstebil.

Det har ingenting att göra med om min bror tycker Volvo är mer rolig bil än mustangen eller inte. Jag nämnde bara skillnaden i pris mellan Volvo och mustang. 

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Nej jag kan självklart inte veta varför din bror nämnde det. Det jag menar är att jag fått höra liknande ett antal gånger. Typ "vad kostar en ny sån? .... Ok. det var inte farligt vår bil kostar xxxx då är ju nästan samma". Och personligen kan jag bara tolka det på ett sätt. I mina fall får jag väl tillägga då :)

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
On 2016-06-11 at 09:30, Foose said:

Något jag märkt är att mina grannar från Polen, Serbien, Danmark m.fl kom hem till mig när jag hämtat bilen och grattade mig och var riktigt glada för min skull.

Mina svenska grannar har fortfarande inte sagt ett ljud eller tittat på bilen, ändå vet jag att de gillar bilar.

Häromdagen mötte jag en äldre BMW och han gav mig fingret så visst skapar bilen engagemang hos folk ?

Annars är det bränsleförbrukning som gäller när jag får frågor, ligger på 1,22 i snitt efter 125 mil, ungefär 2000 kr i bränslekostnad hittills i år alltså, som en V 70 bensinare.

 

Samma här på jobbet är det de flesta som som är av annan ursprung som grattar mig och svenskarna säger "Är du nöjd"  "drar den mycket" "vad kostar den" osv men nåndirekt avundsjuka har jag inte märkt av, ytterst lite 😉

Link to comment
Share on other sites

On 2016-06-08 at 20:54, Junkers said:

Körde 6 mil med min i lugnt lagligt tempo häromdagen, den drog 0,76 vilket är rätt hyfsat för en bil med en femliters V8 på 420 hästar och automatlåda. Dessutom var den nedcabbad och väger 1870kg!

Det är dock inga problem att köra på 2 liter milen heller...

Vanligaste frågan är pris och sedan förbrukning.

 

image.jpeg

Så lite som din drar har jag inte fått ner min fast jag kör 70-80km längre sträckor ligger på 11,6 som lägst Grattis säger jag 😄

 

Link to comment
Share on other sites

On 2019-08-25 at 23:50, DarKIs said:

Så lite som din drar har jag inte fått ner min fast jag kör 70-80km längre sträckor ligger på 11,6 som lägst Grattis säger jag 😄

 

nu kom jag ner i 8,9 så det rär sig sakta men säkert neråt 😄

 

Link to comment
Share on other sites

Det är inte så mycket frågor utan mest tummen upp, ett leende eller glada positiva kommentarer. Kanske så är den vanligaste frågan : är det en Mustang, får jag ta en selfie med bilen eller vad drar den. Det är kul att svara på "vad drar den" med 0,66 l/mil eller några hundra liter mindre per år än en hybrid bil.

Jag tankar min Mustang oftast på Volvo macken där jag bor och den vanligaste kommentaren från V70 "gubbar" som står och tankar är "en sån där vill jag också ha" och sen ett leende, eller bara ett leende och något drömskt i blicken. En bekant med diverse Volvo i garaget är nog den ende som haft en negativ kommentar "en Mustang är väl inte så märkvärdig det finns Volvobilar som kostar betydligt mer",  men det är OK för han är mest bara avundsjuk och önskar att han också vågat köpa en Mustang.

På jobbet så  har de flesta varit imponerade av att jag vågat gå emot strömmen och köpt bil med "hjärtat".

Jag köpte ett par säckar cement med Mustangen på den lokala bygghandeln med drive trough ute vid stugan och fick spontant 15% Mustangrabatt "det brummade så gött i hela hallen".

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Man får mycket tummar upp, varva lite, från både unga som gamla, så fantastiskt kul med uppmärksamhet
Senast idag, snygg bil! - är den till salu?

När det gäller Volvo, ja Volvon kanske är dyrare än Mustangen men det är STOR skillnad på att köra bil eller att åka bil!
 

Link to comment
Share on other sites

Lite som att vara ute med hund, många kommer fram och frågar, en hel del som ska köpa också.

Många tummar upp blir det också, främst från unga och invandrare. Förvånansvärt många tjejer som kommenterar med att den är snygg och den blåa färgen har fått många uppskattande kommentarer när solen skiner.

Tillropen under året har varit, gasa, burna, snygg bil!

06B6B991-10FE-4C2A-AA2D-66C59060C3D3.jpeg

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

On 2016-06-11 at 09:30, Foose said:

Något jag märkt är att mina grannar från Polen, Serbien, Danmark m.fl kom hem till mig när jag hämtat bilen och grattade mig och var riktigt glada för min skull.

Mina svenska grannar har fortfarande inte sagt ett ljud eller tittat på bilen, ändå vet jag att de gillar bilar.

Häromdagen mötte jag en äldre BMW och han gav mig fingret så visst skapar bilen engagemang hos folk ?

Annars är det bränsleförbrukning som gäller när jag får frågor, ligger på 1,22 i snitt efter 125 mil, ungefär 2000 kr i bränslekostnad hittills i år alltså, som en V 70 bensinare.

 

Nu ska man inte hänga upp sig på bmw ägare dom är inte normsättare för bra bilvett.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...