Jump to content

våtslipning


mobcharge

Recommended Posts

Tjena allesammans har ett nytt porjekt lite på gång vid sidan om motorbytet, håller på att fixa (köpa ocg fixa till lite) en bil åt en bekant.

han har fått ögonen på en bil som är i allmänhet fin, men är nylackad och behöver våtsandas för att få bort den lilla apelsinytan som är, samt lite klarlack.

vad kan detta kosta hos en lackerare? (våtsanda och klarlacka alltså)

samt hur svårt är det att våtslipa det själv?

Link to comment
Share on other sites

Våtslipa är inget svårt.Ta 1000 våtslippapper och vatten i en hink,sen är det bara att köra.Var försiktig runt kanter och dylikt så du inte slipar igenom.Vad det kostar och klarlacka är svårt att sia om men borde inte vara så dyrt eftersom bilen är klar att sprutas efter våtslip.Så för billackeraren är det ett par timmas jobb.

Link to comment
Share on other sites

Jepp, lackeraren ger svar på dina frågor.

Säkrast är ju att kontakta en mindre firma, dom större firmorna har oftast inget intresse att göra dom mindre jobben..

Frågan är mera om det går att vattenslipa så det blir bra, kan ju vara andra orsaker till varför den har apelsinskalsyta, fukt=rost, då har du ett riktigt jävligt jobb framför dig.

Jag skulle absolut ta kontakt med den som har lackat bilen och fråga vad som har hänt, för är det så illa att det är fukt så åker du på att slipa bilen plåten, och det är inte roligt, tro mig, jag har råkat ut för det!

Men är det så att det går att vattenslipa ner den, så är det ju inga problem, tar bara någon timme att maskera och vattenslipa.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...