bosarpan July 19, 2016 Report July 19, 2016 Nu är jag anmäld till teknikens världs bandag 18 sept.Jag oxå beställt nya klossar till frambromsarna i carbon,hoppas att det funkar bättre.Ska snart iväg o mappa bilen med o försöka klämma ut 50hk till o kanske komma upp i 1000nm i vrid.Bli nya stift och rem till kompressorn så allt är i topptrim. Citera
Tbird July 20, 2016 Report July 20, 2016 Jag var där och körde slut på mina belägg fram måndagen efter midsommar. Riktigt kul så länge det varade. Citera
bosarpan July 20, 2016 Author Report July 20, 2016 Carbon ska väl va bättre,bättre än keramiska. 3400 kostar dom.Lite dyrt,men det kan det va värt om det funkar bra. Citera
Jurre August 18, 2016 Report August 18, 2016 Anmäld jag med :) Ska dessutom dit den 21:a också. Ska bli askul Citera
Mustangmike August 31, 2016 Report August 31, 2016 Ja då är även jag anmäld. Ska bli riktigt kul, hoppas på finväder och lagom temp i banan så gatdäcken håller. Citera
Mustangmike September 18, 2016 Report September 18, 2016 Det där blev väldigt lyckat. Bra arrangemang och perfekta förhållanden gjorde att gatdäcken höll bra, både grepp och slitagemässigt. Tror det var 4 eller fem Gen 6 Mustanger, och en Gen femochenhalv++ typ 2012:a BOSS 302 Laguna Seca, jag hade äldsta mussen och enda "riktiga" Gen 5. :-) Kul att åka med i Polestarbilarna, jisses va han körde :-) Jag hade racechronó appen på och fick bästa varvtid på 1;40,93 som en liten måttstock. Första passet fick jag 1:43 med Mussen Andra, 1:41 men det var lite för mycke trafik i vägen så jag fick byta till snabbaste gruppen till sista två passen. I den här gruppen drällde det av prestandabilar, och förutom mängder av Porsche såklart och bl.a några feta AMG 6,3 dubbelturbo mercor som körde om som möten på rakorna. Tredje, 1:39,7 som bäst av 3 st 1:39 varv när jag fick fritt. Fjärde Ingen förbättring på tiderna 1:40,0 men hade inget fritt varv heller men däremot desto roligare jämnbördiga combatanter. Bl.a. låg jag och fightades med en Boxter S i 5-6 varv innan han tillslut insåg att jag var snabbare och släppte förbi mig på rakan. Jag höll högre kurvhastighet än honom och låg och tryckte i röven men kom aldrig förbi på rakorna där vi låg snudd på metern lika hela rakan, varv efter varv uppför den långa tunga backen till raka. Alla pass med 90Kg passagerare. Jag är uppriktigt förvånad hur bra bilen skötte sig, i princip helt neutral, aningen understyrd i snabba kurvor, bromsarna funkade också över förväntan och var konstanta och lättdoserade hela tiden. Körde manuellt på automaten och bara på trean och fyran som räckte hela varvet runt. Kan verkligen rekommendera Teknikens Världs trackdays. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.