Rolf-Enåsen November 14, 2004 Report November 14, 2004 Någon som vet om det överhuvudtaget var möjligt att få en GT-65:a med servostyrning och den mer precisa styväxeln AX? Citera
Lasse cmc625 November 14, 2004 Report November 14, 2004 I en rtikel från Mustang Monthly April 1995 om GT står det att GT och Mustang med beställt "Special Handling Package" från 1965-66 har följande koder på styrväxeln.HCC-AX(manual steering) och HCC-AW(power steering) Citera
Ronnie S November 14, 2004 Report November 14, 2004 En GT utan servostyrning ska ha den "snabba" styrsnäckan med färre rattvarv (samma antal rattvarv som på bilar med servostyrning). Såvitt jag vet gick det även att beställa servostyrning på en GT. Citera
Fredrik fd 863 November 15, 2004 Report November 15, 2004 Jag tror - och jag är ganska säker på att det inte fanns. Kolla "Mustang Recognition Guide" under GT-65, nån som har tillgång till den nu annars skall jag kolla ikväll./ Fredrik Citera
Lasse cmc625 November 15, 2004 Report November 15, 2004 Här finns lite fakta om 65-66 GThttp://www.karmustang.com/GT.htm Citera
fast66 November 16, 2004 Report November 16, 2004 I Mustang recognition guide står ingenting om att Servostyrning inte fanns på GT. Däremot står båda syrsnäckorna angivna dvs manuell quick steering och servo.GT paketet bestod av ett antal separat tillgängliga s.k. RPO "regular production options", och dessutom kunde man beställa till allt som fanns på tillvalslistan dessutom - alltså även servostyrning."Begränsningen" låg i att man fick det som ingick i paketet (skivor, 289 4V etc). Dessutom kunde man välja att skippa värmepaket och en pryl till (som jag inte minns just nu). Citera
Lasse cmc625 November 16, 2004 Report November 16, 2004 På min är det servostyrning. Den pryl man kunde plocka bort förutom värmepaket, kan det ha varit vindrutespolning? Citera
Fredrik fd 863 November 17, 2004 Report November 17, 2004 På min är det servostyrning. Den pryl man kunde plocka bort förutom värmepaket, kan det ha varit vindrutespolning?Det kanske var annorlunda 1966???Utdrag från "Mustang Recognition Guide" s.56. under bilden med bromsskivan:"Front disc brakes are included in the GT equipment, while power brakes are not avilable with the GT option."/ Fredrik Citera
fast66 November 17, 2004 Report November 17, 2004 Power brakes var över huvud taget inte tillgängligt i samband med skivbromsar 1965/66 på Mustang. Det har inget med GT paketet att göra."Delete option" nummer 2 kan mycket väl ha varit spolningen. Citera
Fredrik fd 863 November 17, 2004 Report November 17, 2004 SHIT JA!!!!!!Jag har suttit och tänkt på servo-assisterade skivbromsar hela tiden.... Sorry. Att man inte läser lite bättre innan man lägger näsan i blöt Ja, jag har ju servostyrning på min GT, men inga servobromsar./ Fredrik Citera
Recommended Posts