Jörgen66 August 23, 2016 Report August 23, 2016 Hej Jag har läckage ifrån luftintaget vid framruta, rinner det ner under instrumentbrädan, har inte kunskapen att fixa detta själv. Är det någon som har fått detta fixat och kan rekommendera en som kan fixa detta, samt en grov uppskattning på vad det kostar. /Jörgen Citera
Per Berglund August 23, 2016 Report August 23, 2016 Standard problem på alla Mussar i din årskull Enda vettiga är svetsa nytt luftintag men kan göras på ett sätt så du slipper lacka om Kolla denna video som jag tycker är bland det smartaste För 10.000 får du kanske det gjort Citera
Jörgen66 August 23, 2016 Author Report August 23, 2016 Jag har kollat på den varianten och skulle gärna få den gjord på min 66 efter som lacken är bra, men jag tror inte att jag klarar av att göra det själv. Någon som känner till en som kan fixa detta helst med denna metod.. Citera
NackaBosse September 1, 2016 Report September 1, 2016 Under tiden du väntar på att få detta fixat kan skaffa en sån här, som täcker luftintaget vid risk för regn, så slipper du bli blöt om fötterna. https://www.npdlink.com/store/products/cowl_cap_us_made-122985-1.html Citera
Jörgen66 September 2, 2016 Author Report September 2, 2016 Har skaffat en sån så länge funkar så länge man inte behöver värme i bilen. Man får ingen luft in i värmeelement mössa på..... Citera
NackaBosse September 2, 2016 Report September 2, 2016 Det har jag inte märkt, funkar bra för mig. Citera
Andrew September 2, 2016 Report September 2, 2016 Kan bero på att dina dräneringar sitter ut i överkant på dina skärmar så nu suger du in luft där istället för att vattnet rinner ner där. Årsm 1969-70 har en helt annan konstruktion än 1965-68 . Våra bilar har inte samma sjukdom så att sätta för luftintaget är helt fel. Citera
NackaBosse September 3, 2016 Report September 3, 2016 Men varför finns då denna täckning även för våra årsmodeller Andrew? Citera
Andrew September 4, 2016 Report September 4, 2016 Från början så togs denna gadget fram för att slippa få ner löv och barr i Cowlventen finns även till senare årsm som till exempel 1998-04 1 Citera
Recommended Posts