Jump to content

Barnsjukdomar och köptips?


mrfastback

Recommended Posts

Det är en del hål I subramar och plåtskarvar på undersidan att se upp med om bilen vinterkörs. Håller man inte efter och sköter rostskyddet så finns risk för problem I framtiden.

Euromustangen med custompaket är välutrustad och har det mesta man kan önska. Kompisar som kör nyare BMW har imponerats av utrustningsnivån.

Coyote V8:an är stor och tar rejält med plats I motorutrymmet så det kan svårt att nå på visa ställen om man bara jobbar uppifrån. Ska man jobba själv med bilen och exempelvis montera avgassystem från eftermarknaden så behöver man tillgång till lyft. Bakre delen av avgassystemet är smart upphängt och lätt att byta.

Link to comment
Share on other sites

On ‎2017‎-‎03‎-‎06 at 18:31, Prime Mover said:

Det är en del hål I subramar och plåtskarvar på undersidan att se upp med om bilen vinterkörs. Håller man inte efter och sköter rostskyddet så finns risk för problem I framtiden.

Euromustangen med custompaket är välutrustad och har det mesta man kan önska. Kompisar som kör nyare BMW har imponerats av utrustningsnivån.

Coyote V8:an är stor och tar rejält med plats I motorutrymmet så det kan svårt att nå på visa ställen om man bara jobbar uppifrån. Ska man jobba själv med bilen och exempelvis montera avgassystem från eftermarknaden så behöver man tillgång till lyft. Bakre delen av avgassystemet är smart upphängt och lätt att byta.

och svetsat så det måste sågas av, inte så smart tycker jag.... går fortare att smeka på ett catback än ett axleback

Link to comment
Share on other sites

2 timmar sedan, Tbird said:

Bara nackdelar förFord om det är skarvat.

Kan lossna i skarv och då får Ford klagomål på skrammel från avgas system.

aldrig hört att ett originalsystem 05-14 har lossnat eller tidigare för den delen

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

På tidigare mustanger förutom 99 - 04 Cobra skulle avgassystemet endast gå över bakaxeln.

Skarvarna på tidigare mustanger berodde mesta dels hur man monterade avgas systemet på fabriken.

Nu när 2015 - också har som 99 - 04 Cobra en individuell bakvagn så finns det ingen anledning till att ha skarvar.

Bara lossa framme vid motorn och ta ner hela systemet.

Nu när det går nära bakvagnen i en hel del böjar är det nog lättast att få det bra med helsvetsat system.

Titta på bilden som jag fann i denna tråd, så finns det många ställen som det är nära till bakvagnen.

Anledningen jag förstår problemet är att jag på min 2003 Cobra har 3 tums system (j*vligt tight) och det är skarvat och har en tendens att ibland röra på sig, vilket medför otrevligt skrammel.

Undersida_mustangen_0009.jpg

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...