berne November 15, 2004 Report November 15, 2004 Ferrita-system? Någon som har erfarenhet? Det är väl bra grejer? Eller? Citera
Jimmy_the_1 November 15, 2004 Report November 15, 2004 HejHar inte själv någon erfarenhet av dom, men mina kompisar säger att det är mycket bra grejer.Dock har jag använt rakarör i göteborg och dom kan jag rekommendera varmt. Bara dom gör grejer till mustang. De ska vara bäst i Sverige, säger trim-firmorna till mig och efter mina erfarenheter så tror jag det stämmerMvh Jimmy Citera
Kryptonit November 17, 2004 Report November 17, 2004 Jag kör med Ferrita och är nöjd.Det är dock inte på mustangen, utan på en av mina andra bilar (bmw E30). Ett skräddarsytt sportsystem är vad jag skaffade till den, dvs åkte dit med bilen och lät de bygga som jag ville. Citera
Kryptonit November 18, 2004 Report November 18, 2004 Ändrade sig ljudet med rostfritt???Njaä.. Lite påverkar det nog, men inte speciellt mycket. Det som påverkar främst är ju ljuddämpare (och eventuellt rördiameter).Rostfritt väljer man för att slippa byta efter något/några år igen. På min fd vinterbil satt ett Ferrita originalsystem. Det hade monterats dit ca 10 år innan jag köpte den.När jag valde ett skräddarsytt system fick jag välja vad jag ville ha för ljud För min del blev det ganska dovt och "medelhögt", dvs inte störande vid normal körning och om man gasar på myser man. Är väldigt nöjd med det.(Avgassystemet består av Rostfritt extraktorgrenrör från sebring och därefter Ferrita 2x2" med en ljuddämpare och avkapad lyktstolpe bak - 4" utan någon form av insats) Citera
Recommended Posts