Jump to content

Prisbild s197 (2005-2009)


Wallace

Recommended Posts

Hallå

Kanske i fel forum att posta denna fråga ...

Har funderat på detta ett tag, jag uppfattar det som att priserna på s197 (2005-2009) har gått upp senaste 1-2 åren. Kan inte säga att jag har några statistiska belägg för detta. Oavsett vad försäljningspriset blir i slutändan så verkar annons/utropspriserna vara högre.


Om det nu är fler som delar min uppfattning, vad kan det bero på?

Är det i samband med introduktion av nyaste Mustangen som numera kan köpas av återförsäljare i Sverige? Kvalitetsmässigt har årsmodell 2005-2009 ganska dålig kvalitet på inredning med billiga materialval och dålig passform, den manuella växellådan som i många fall låter som en stenkross, tidigare årsmodeller går knappt att tanka, motorn är inget tekniskt under, etc. Är det designen på 2005-2009 som nu visat sig vara eftertraktad?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Har reagerat på att det finns en hel del knasig priser i den kategorin.

Skulle tippa på att konjukturen spelar mest in...Folk har jobb och mycket pengar i plånboken, lätt och billigt att låna och då köper man leksaker.
Backar man ett par år så satt 2009 krisen forfarande i huvuden på folk men nu är det bortglömt och folk lånar sig antagligen upp över öronen.

Många knasbollar som även plöjer ner 1-200.000kr i modifikationer som dom sedan tror är bara lägga på priset vid försäljning sedan

Såg någon gammal Cobra förvisso en lite äldre som låg ute för över 500'' med en massa modds.....låg länge ute och sjönk stadigt i pris utan att säljas
 

Hade själv en 97a för ett par år sedan och den såg jag ute nu i 4månader för dubbla priset jag sålde....Ej såld än!

Link to comment
Share on other sites

Jag tror det finns flera förklaringar.

Bra konjunktur

Låga räntor

Sedan tror jag många gillar utseendet på Mustang 2005-2009, from 2010 är de mer avrundade och tappar en del av den distinkta Mustanglooken. From 2015 års modell är det ju som bekant en helt ny modell. Vet att många tycker att Ford då tappade lite av "tillbaka till rötterna" som presenterades 2005. Tittar man lite slarvigt kan man ju faktiskt missta fronten på nya Mustangen med en Mondeo...

Sedan är väl nya modellen bättre rent tekniskt men Mustang köper man nog för dess utseende och V8-sången. Att den är lite plastig interiört får man på köpet.

Har sett att prisbilden hålls uppe även i USA och med den högre dollarkursen lönar sig faktiskt inte import något vidare heller.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tror att utseendet på 05-09 tilltalar många. Samt att de ligger hyffsat i pris och och rätt lätta att få tag på :) Personligen tycker jag 05-09 är snyggare än senare modeller just för retrostuket. Sen har de senare årsmodellerna mer kvalitetskänsla invändigt, Men annars är det hög driftsäkerhet och rejält byggda bilar. Även om det är en enkel konstruktion. Men det tilltalar mig då det blir lite som en äldre bil, där man kan göra mkt själv och det är enkelt och stabilt. Vill man ha kvalitetskänsla rakt igenom så ska man börja titta på ngt tyskt t ex, men blir en helt annan bil. Helt annan känsla att komma glidande i en mustang :) Går inte att jämföra enligt mig iaf :)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Tar upp denna tråden då jag har exakt samma funderingar som TS.

Speciellt nu när jag funderar på att sälja min GT -07. Kollar runt på blocket och såg precis en -07 cab med 11 000 mil på mätaren och begär 210 000:-???

Jag kan ärligt säga att hittar jag en " nyare " modell i exakt rätt färg och utrustning så struntar man i lite vad det kostar. Som tur är har man redan en Mustang man trivs med men man vill ju alltid förnya sig. :)

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Tobbe1977 said:

Tar upp denna tråden då jag har exakt samma funderingar som TS.

Speciellt nu när jag funderar på att sälja min GT -07. Kollar runt på blocket och såg precis en -07 cab med 11 000 mil på mätaren och begär 210 000:-???

Jag kan ärligt säga att hittar jag en " nyare " modell i exakt rätt färg och utrustning så struntar man i lite vad det kostar. Som tur är har man redan en Mustang man trivs med men man vill ju alltid förnya sig. :)

Den cabben blir inte såld för det priset med tanke på bilen har rullat 11 000. Om mätarställningen låg på hälften, kanske säljaren får det priset som denne begär men troligen inte. Jag fick inte 200 000 för min GT -07.

 

När jag hittade min bil med custom paketet, tvekade jag inte att slå till. Den har ingen V8 men det bryr jag mig inte om eftersom den ska köras som kombinerad nöjes/bruksbil under sommaren. På vintern är den avställd och jag har billig vinterbil som jag kör nu.

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...