Jump to content

Recommended Posts

Citera

Jag monterade 20 tums fälgar med sensorer till lufttrycket i våras, efter det har lampan för lågt lufttryck lyst. Har varit på två gummiverkstäder, men bilen vill inte svara genom att tuta när processen är genomförd.  Har nu varit på Ford, de kollade med datorn och som gav beskedet sensorfel. Därefter åkte jag tillbaka till gummiverkstaden och de satte sina instrument på sensorerna och beskedet blev att sensorerna är ok. Nu undrar jag om nån har samma problem. Alla verkar stå undrande.

Jag har tagit kontakt med leverantören safety seal, de ska eventuellt komma hit till mig och kolla. Sensorerna är förprogrammerade till min bil.

4 timmar sedan, SJM said:

Jag har tagit kontakt med leverantören safety seal, de ska eventuellt komma hit till mig och kolla. Sensorerna är förprogrammerade till min bil.

???? vad menar dom?? Det spelar ingen roll du måste matcha in dom i bilen

• 4 weeks later...

Jag har kablage och programvara för att koda ICM modulen i bilen och skulle gärna programmera bort TPMS varningen, men det är mycket hokus-pokus kring detta och ingen som vill berätta HUR man gör. Ska ta tag i det i vinter och se om jag kan klura ut det själv.

I vilket fall som helst har leverantören av mina sensorer varit här och klonat dem med mina original sensorer, så nu fungerar det på min bil. Det var helt omöjligt att få min bil att programmera in de nya i bilens dator. Det bästa är väl om man kan programmera bort allt ihop. Jag tycker sensorer bara skapar mer problem än de gör nytta.

• 2 weeks later...