Jump to content

Recommended Posts

Det är väl mest en kostnadsfråga. Du måste fixa lamporna vilket kostar en del. Sen åker du på högre försäkringskostnad. I alla fall initialt. Eumodellen har ju vagnskada  i tre år. Misstänker också att försäkringen rent generellt blir högre eftersom bilen är impad.

De svenska är extra rostskyddade. Ordentligt kladdigt under....

Sen är det dyrare o impa själv än o köpa en svensksåld.

Vad är det som du inte gillar?

Ja det är just garantifrågorna som kanske mest viktigt.
Försäkringskostnaden och rostskyddet är totalt oviktig och egentligen ett plus att slippa kladdet

Kostnaden för importen är såklart något att kolla upp men har en del bra kontakter där.

Lamporna är jag inte riktigt med vad som inte är lagligt?...Jag vet ju de nya europa modellen har fula vita bakljus som stör men kan ju inte vara det?
Framljusen är ju bara de 3 led ljusen kontra europa modellens reflexer eller är det något annat?

Mest irriterande är att man har färre val och kan inte få Trac Pak med 3.73 axel..Europa modellen har 3.55 och det är dyrt byta.

Annan ful sak är det blaffiga sidospeglarna som är snyggare i USA.
Smådetaljer annars är att man tog bort huv ventilation på europamodell fast mest estetisk

Fast visst det kanske totalt sett är bekvämast bygga om till det man vill ha!....Det är jag inte främmande för...Så har det ju varit med alla Mustanger genom alla tider
Varför krångla till det! :)


Skärmavbild 2016-10-07 kl. 21.46.50.png

(redigerad)

Om man får tag i en väldigt billigt med rätt utrustning/grejer så kan det vara värt det. Men kostar ju ändå en del att frakta över, regga och konvertera lysen, hastighetsmätare m.m. Men sitter det samtidigt godis på bilen så slipper man köpa det för dyra pengar hem till sverige sen :)

 

Ändrade %s av %s (%s)

När det gäller baklamporna är det väl mest att blinkersen lyser rött plus att det lyser sekventiellt.

Själv tycker jag dem gråa är snyggare. Smaken är som baken.

Utväxlingen och torsendiffen var också något jag hängde upp mig på INNAN jag köpte bilen. Nu är jag glad att det inte är annan utväxling. Tycker den är lagom för normalanvändning. O efter två omgångar på mantorp så kan säga att jag inte saknar torsendiffen. Bakvagnen sätter sig fint vid pådrag.

Värre med originaldäcken. De blir snabbt överhettade. Bromsarna orkar med bra.

Summa sumarum så skulle jag nog hellre göra så som du är inne på, köpa en svensk o modda. :)

  • 5 months later...

Jag tar upp denna tråden.

Undrar liksom TS om det nu är om man köper en importerad 2015 av en bilfirma. Är det inte deras uppgift att göra den klar så att den klarar Sveriges/ EU normer?

 

  • Like 1
  • 1 month later...

Jovisst, den firma som importerar brukar se till att den är besiktad och färdig i Sverige.

Man ska dock passa sig lite. Titta i Tilläggsinformation på ett utdrag från transportstyrelsen, så kan det ibland på sidoimporterade bilar stå något i form med att:

"KÖRRIKTNINGSVISARE BAK UTANPÅLIGGANDE MONTERING ". (Eller liknande)

Detta innebär att dom tillfälligt monterat dit något för registrerings besiktningen. Detta kan då ge problem vid den första vanliga besiktningen efter tre år.

Bara nåt att ha i minnet.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...